Annons

K5II börjar skickas ut.....

Produkter
(logga in för att koppla)

birbjo

Aktiv medlem
.....enligt besked på Pentax Forums, i varje fall till USA....

As of this moment, the Pentax K-5 II is now fully in stock at B&H Photo, the first retailer to receive a shipment of the new Pentax flagship. The filterless Pentax K-5 IIs has also arrived, and will be listed as in stock shortly (all pre-orders must be processed first; they will be shipping tomorrow).

To learn more about the Pentax K-5 II, take a look at our Pentax K-5 II/s Photokina Report.

We will be receiving an evaluation copy of the Pentax K-5 IIs this weekend, and expect to have a review posted early next week. Stay tuned!

K-5 II: $1199 | Order Now
K-5 IIs: $1299 | Order Now


More Pentax news at: http://www.pentaxforums.com/#ixzz2AK2jyzjf
 
Ja det närmar sig. Kollade idag, men fortfarande inga kameror i Sverige som det verker. Kanske kommer min S nästa vecka :)
 
Ja det närmar sig. Kollade idag, men fortfarande inga kameror i Sverige som det verker. Kanske kommer min S nästa vecka :)

Joo, fast hösten är ju nästan borta nu.....kanske var dumt att beställa på stört....näe.....hade ju inget val eftersom jag hoppat över varannan modell....K10....K7...och nu K5IIs....spännande!
 
Om du inte redan har en K5a kommer du märka jättestor skillnad i dynamiken vilket ju behövs extra mycket när det blir snö.
 
Kul att höra! Skall skärpa till mig....bara det kan bli lite snö...och inte bara gråtrist som förra vintern......
 
Ja, skillnaden mellan K-7 och K-5 är rejäl när det gäller bildkvaitet, speciellt vid höga ISO. K-5 är som en "fixad" K-7 och K-5 II är som en K-5 med fixade desigfel och grym AF i mörker.
 
Det ser ut som om Fotokungen och Japan photo har fått in sina K-5II:eek:r. Är det någon som fått sin levererad? Och hur ligger det till med IIs-versionen?
 
Det ser ut som om Fotokungen och Japan photo har fått in sina K-5II:eek:r. Är det någon som fått sin levererad? Och hur ligger det till med IIs-versionen?

Har beställt min IIs via Cyberphoto, och kollar bara statusen 3-4 ggr/dag....suck....inget besked ännu....

De har dock lämnat det kryptiska beskedet......"...det börjar röra på sig....."
Björn
 
Fick mail vid 18-tiden att ett paket från Cyberphoto lämnats in till posten! Och jag kan säga att jag skulle bli grymt förvånad om det inte ligger en K-5II:a i paketet...

Uppgraderar från en över 5 år gammal K100D, så jag räknar kallt med att denna skall upplevas lite modernare.
 
Fick mail vid 18-tiden att ett paket från Cyberphoto lämnats in till posten! Och jag kan säga att jag skulle bli grymt förvånad om det inte ligger en K-5II:a i paketet...

Uppgraderar från en över 5 år gammal K100D, så jag räknar kallt med att denna skall upplevas lite modernare.
Jag gick från K-7 till K-5 och fick en riktigt positiv aha-upplevelse så du lär få en chock!
 
Nu är den hemma i all sin härlighet - men... ingen manual!?! Skall kontakta Cyber och höra vad som hänt. Batteriet laddar långsamt! 400mA med ett batteri på 1800mAh tar en stund.
 
Nu är den hemma i all sin härlighet - men... ingen manual!?! Skall kontakta Cyber och höra vad som hänt. Batteriet laddar långsamt! 400mA med ett batteri på 1800mAh tar en stund.

Har för mig att Pentax Scandinavia la i bruksen förr,
så den har dom nog missat i Göteborg, Hamburg eller frankrike.
 
Ah, mindes precis något. Pentax skickar väl endast med manualer på CD och för nedladdning nu? Med hänvisning till miljö.
 
Ingen CD i lådan (endast SilkyPix), på Pentax hemsida finns endast K-5:ans manual. Visst, den lär ju täcka 99%, men det känns lite B, Pentax skriver (citat) "Med varje ny PENTAX kamera som levereras medföljer en svensk bruksanvisning på skiva."

Annars då?: Betänk att jag inte ens hållit i en K-5:a tidigare... Kan dock jämföra med kompisarnas Canon-kameror (bla 7D) och det här känns gediget. Bara siffrorna är ju lite roliga mot min gamla K100... 16vs6Mpx, 7vs2,8Fps, säker AF - som jag har längtat!. Inte kul att fota barnen med en K100D - AF hinner aldrig med känns det som. Att dessutom kunna pressa upp den i ISO 3200 utan betänkligheter för familjealbumet gör att vardagsfoto inomhus blir roligare. Har inte testat seriöst, men det känns som att 3200 på K-5II blir bättre än 800 på K100. Och då har jag bara pixel-peepat snabbt, inte tagit hänsyn till att den har 2,7ggr fler pixlar, skall vid tillfälle testa att ta samma bild med bägge kamerorna och sedan skala ner 16Mp-bilden till 6Mp och jämföra.

Har tillbringat en del tid med att försöka justera mina objektiv, som verkar fokusera rätt olika allihopa. Har gammalt kit-objektiv 18-55, 50-200, 50/1.4 samt Sigma 17-70 2.8-4,5 och här finns jobb att göra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.