Dunbar
Aktiv medlem
De gick ju ut med en offentlig ursäkt för ett tag sedan. Jag tolkar det som att de misslyckats med att leverera som de tänkt sig, men det kanske inte fanns något leveransdatum från början och de bara kände för att be om ursäkt, disclaimer eller inte?FotoZ skrev:
När det gäller objektiven så ser jag inga löften om lanseringsdatum från Pentax sida, så jag förstår inte vad du menar med "lovat".
Hitills has Pentax släppt de objektiv som de har visat i objektivkartan som de började med 2004, samtidigt som de har lagt till nya objektiv.
De enda objektiv som verkligen har försenats var DA Star serien
När de väl fick ut DA*-objektiven så var många undermåliga (bl.a. mitt 50-135).
Visst kan man ha många objektiv på kartan och slutligen leverera dessa också (vilket jag inte betvivlar har gjorts förut). Men när de inte ligger rätt i tiden så hjälper inte det.
Jag kan låta lite pessimistisk, men jag börjar tröttna nu. Jag har tidigare haft en Pentax (film, användes lite sporadiskt) och ville nu prova på en digital SLR. Valet föll på en K10D. Självklart trodde jag att det skulle finnas objektiv av samma klass till den, men tydligen var så inte fallet. Jag har inget bra tele, har en gammal Tokina 100-300, men vill ha någonting bättre. Ville ha någonting i stil med Sigma 70-200, men det fanns (efter ett tag) bara DA*50-135 att tillgå. Tyvärr motsvarade mitt exemplar inte *-beteckningen, och skickades tillbaka. Så jag har för tillfället bara kit-gluggen, i väntan på att telena skall släppas. Kameran är nu snart ett år gammal, hade jag vetat att det inte skulle komma några objektiv jag ville ha inom rimlig tid hade jag aldrig skaffat en K10D. Det hade fungerat med en betydligt enklare modell. Objektiven är ju det viktigaste i utrustningen.