ANNONS
Annons

K20 spec

Produkter
(logga in för att koppla)
kunde de inta ha planerat serverflytt tidigare i veckan

PentaxForums.com has recently been moved to a new server. If you are viewing this page, the changes made to the DNS have not yet propagated in your area, and you will not be able to access the site via 'www.pentaxforums.com.'

FotoZ skrev:

Fast datum, det sätter ju Pentax först när tillverkningen har påbörjats. Precis som du vill att de gör, så jag förstår inte din klagan.
Innan dess släpper de bara en provisorisk, preliminär, uppskattning om när de kan leverera.
Så har de ju gjort hela tiden.
Det jag klagar på är att man överhuvudtaget sätter ett datum, fast eller provisoriskt, när man inte verkar ha koll på om det kan infrias. Ett provisoriskt datum, som i bästa fall slår fel på ett halvår är inte mycket att ha och jag förstår inte varför man anger det överhuvudtaget, mer än att försöka hålla kvar köpare.

K20D verkar ju annars vara en fin kamera, eller rättare sagt ett fint hus. När de nödvändiga objektiven kommer kan man ju inte veta, inte huset heller för den delen. Samsung kan ju få för sig att leverera sensorn till någon annan först. :)
Synd att de inte rättat till problemen med AF. Jag tror att folk hade varit villiga att betala lite extra för det, när huset ändå ligger i en lite högre prisklass.

TESTBILDERNA

Okej vad är det med testbilderna!? Varför lägga ut bilder som är så här tråkiga! Som BUSSMICKE sa... utbrända högdagrar...

Nästan varje testbild med lite ljusa partier ser riktigt tråkiga ut... eller är det bara min skärm och mina ögon...

Hoppas hoppas hoppas att det blir bättre med "riktig" firmware.... annars så hälsar man kanske på i Nikonland...

Kram / Crelle

Re: TESTBILDERNA

Crelle skrev:
Okej vad är det med testbilderna!? Varför lägga ut bilder som är så här tråkiga! Som BUSSMICKE sa... utbrända högdagrar...

Nästan varje testbild med lite ljusa partier ser riktigt tråkiga ut... eller är det bara min skärm och mina ögon...

Hoppas hoppas hoppas att det blir bättre med "riktig" firmware.... annars så hälsar man kanske på i Nikonland...

Kram / Crelle

jag ser då inga utbrända högdagrar, om du har en felinställd plattskärm så kan jag tänka mig att de ljusa partierna i vissa bilder fräter ur.
could be it.

Popphoto verkar iaf rätt nöjda med bildkvalitén från K20D så långt.

"We've just begun our full lab test with an early production Pentax K20D and out initial findings show that the Pentax K20D is very class competitive (particularly at ISOs 100-1600) against other cameras in this category including the Canon EOS 40D, Sony Alpha 700, and the Nikon D300"

Låt det vara min skärm!!!

Ja g hoppas såklart på det bästa... man kan ju läsa tester som man vill... Jag läser allt numera med stor nypa salt tills jag ser resultat!

klass konkurrenskraftiga kan ju tolkas som OKEJ men ryktet var ju D3 eller hur Papi (tror det var du som postade bilderna) Och D3 är det ju inte (eller?) ;-)

Nåväl vi får se när den finns i handen på mig så bestäms det....

KRAM - till Pentax OCH Nikon och andra "små" märken...

Re: Låt det vara min skärm!!!

Crelle skrev:

klass konkurrenskraftiga kan ju tolkas som OKEJ men ryktet var ju D3 eller hur Papi (tror det var du som postade bilderna) Och D3 är det ju inte (eller?) ;-)

Säg inte det, upplösningen är ju bättre till att börja med och i bilderna jag postade ser ju Pentaxens brusbild bättre ut. ;-)

Nu går det att beställa K200D på Cyberphoto, eller ställa sig i kö kanske man ska säga...Förlåt, jag skrev på fel tråd...

Jag tycker det är en marknadsmässig miss att en ny modell av kamera ser exakt ut som företrädaren så när på några färgval. Jag vet "if it ain't broken, why fix it" och ergonomin på k10d är ju redan bra, men det signalerar inte att det är en ny kamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar