salar
Aktiv medlem
Verkar som pentax fått fram en riktigt bra kamera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som pentax fått fram en riktigt bra kamera
Fogel70 skrev:
Detaljerad broschyr med information om K20D/K200D.
http://www.pentaximaging.com/files/product/k20.k200brochure.spread.pdf
Per skrev:
Verkar vara en riktigt trevlig kamera!
2,8 FPS förtar förstås intrycket lite (1,6M borträknat), men för de som inte snöat in på sport och natur-action kan det säkert vara en kalaskamera!
Per
k jonas i persson skrev:
Ja, lite ovanlig kombination att man antingen kan köra i snigeltempo med full upplösning eller galet smattrande på 21 fps... kanske vore vettigt om kameran klarade 5-8 fps i hög jpg-kvalitet med alla megapixel igång. Jag behöver det inte men för sportnördar etc...
papi skrev:
Visst är det förvånande. Hoppas Pentax lägger till några fler alternativ i "burst" med lite högre upplösning i lägre fart.
Nemesis skrev:
Nu smattrar det säkert inte på 21fps läget, antar att det är live-view läget med lagring av bilderna...
Dunbar skrev:
Det jag klagar på är att man överhuvudtaget sätter ett datum, fast eller provisoriskt, när man inte verkar ha koll på om det kan infrias. Ett provisoriskt datum, som i bästa fall slår fel på ett halvår är inte mycket att ha och jag förstår inte varför man anger det överhuvudtaget, mer än att försöka hålla kvar köpare.
Synd att de inte rättat till problemen med AF. Jag tror att folk hade varit villiga att betala lite extra för det, när huset ändå ligger i en lite högre prisklass.
Per skrev:
Verkar vara en riktigt trevlig kamera!
2,8 FPS förtar förstås intrycket lite (1,6M borträknat)
FotoZ skrev:
Det är 3 bps tills bufferten är full, när bufferten är full så kan man fortsätta att skjuta iväg i 2,7bps medan den skriver till kortet. Därför har Pentax angivit 2,8 bps - som ett "medelvärde".
k jonas i persson skrev:
Ja, lite ovanlig kombination att man antingen kan köra i snigeltempo med full upplösning eller galet smattrande på 21 fps...
Per skrev:
Jaja, om det är 2.7, 2.8 eller 3.0 spelar väl mindre roll när den jämförs med konkurenterna som klarar mer än det dubbla?
Pentax.se anger 12995:- för K20d med DA18-55 II som ett ca.pris.plind skrev:
Hur blir priset jämfört med k10d och Canon 40d?
plind skrev:
Hur blir priset jämfört med k10d och Canon 40d?
Magnus W skrev:
Pentax.se anger 12995:- för K20d med DA18-55 II som ett ca.pris.