P.R.
Aktiv medlem
Det låter i så fall som en utomordentligt tråkig begränsning i bildstabiliseringens funktion.bengt luthman skrev:
jag har för mig att SR behöver lite tid på sig för att justera vad den nu behöver justera. med min K100 så kändes det hur Sr'n arbetade precis när man tryckt ner avtrycket, så jag tror inte SR och seriebildstagning är en bra kombination....tror inte att SR'n hinner justera sig mellan bilderna då...
Jag skulle snarare tro att bildstabiliseringen fungerar på ungefär samma vis som Canons IS (inte orimligt även om det är en annan sak som förflyttas). Där är det bara en kort fördröjning när stabliseringen går från inaktiv till stabiliserad, d.v.s. vid det första halvavtrycket eller vad som nu aktiverar stabiliseringen. Vid följande bilder i serien är stabiliseringen redan aktiv och därför är det ingen fördröjning mellan bilderna.
Canons IS håller bilden stabiliserad i ungefär två sekunder efter att man släppt avtryckaren och man kan därför också göra korta avbrott i serien och ändå ha aktiv bildstabilisering.