Annons

K 100D beställd

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne76

Medlem
Jaha då har man efter många veckor av velande fram och tillbaka tagit beslutet om vilken kamera man skall köpa. Hoppas att den är lika bra som det utlovas. Fall för SR:en till slut. Känns som ett naturligt steg att överge min Powershot S2IS med en annan kamera med bildstabilisering. Jag valde till och med bort betydligt dyrare kameror då denna känns helrätt.

Hoppas på mycket nöje med denna kamera.

Det är nog goda chanser att du kommer upleva bildkvaliten som ett lyft. Dynamik,färger och brus tyckte jag blev mycket bättre med min första dslr. Optiken verkar dock ofta rätt bra på bättre kompakter. Som du kanske sett finns det en del användare som kan det mesta om Pentax här på FS ifall man undrar nått!

Fick min idag!

Har just fått min K100d och känner mig jätteglad! Bytte upp mig från KM A2 (ska bara försöka kränga den nu...) Sitter just nu och funderar på hur jag ska få tag på en svensk manual (köpte från USA). Tycker att det är ett lyft framför allt i snabbhet mot A2an. Har inte hunnit testa så mycket ännu men är väldigt nöjd med att ha fått tag på Kamera+ kit objektiv 18-55, 2Gb minne, sigma ef-500dg blixt för $986 inkl 5års Mack-garanti.
Köpte min genom en kolega i USA utan att ens ha känt på en riktig här hemma, men det känns bra.
Kristin

Bra pris! Svensk tryckt manual går att köpa genom pentax.se men verkar inte finnas att ladda ner som tex dom engelska. Är blixten en 500 DG Super?

Hade för mig att bara Super fungerar med K100D men nu verkar även ST ha P-TTL och fungerar. (150 USD på bhphoto)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar