Annons

Canon cashback - ett luddigt koncept

Produkter
(logga in för att koppla)
Suck... Jag väntar fortfarande på en utbetalning. Jag har inte ens fått ett svar från det mail de skickade där de bad om iban och övriga uppgifter (de bad t.o.m. att jag skulle skicka dessa via mail!), detta mail fick jag i september. Visserligen tog de dem drygt två månader att ens svara på min första förfrågan var min utbetalning var.
Detta är riktigt tröttsamt. Pengarna kommer säkert komma in någon gång men att man ska behöva vänta så länge på respons av något slag gör mig rent utav förbannad.

Snart kommer jag köpa en 40D och jag ser inte fram emot att gå igenom samma procedur, samtidigt är det inget jag vill gå miste om (själva cashbacken)... Förhoppningsvis går allt rätt till vid första början så man kanske ser en utbetalning inom två månader i alla fall.
 
Äntligen!

Idag fick jag mina 700:-

Efter 2 misslyckade försök så funkade det den 3.e gången.

Skillnaden mellan 2:a och 3:e gången var att jag bytte till ett annat kontonummer som jag har.
Tycker det är konstigt att det inte gick andra gången.
 
Fick i mitten av september ett mejl där det stod att de inte kunde betala ut pengarna för att det saknades något i Iban-numret (vilket jag redan hade kompletterat en gång via vanligt brev.)

Sen tröttnade jag på att försöka, men i början av oktober kom ett nytt mejl där det stod att min cashback-ansökan var mottagen. Öh...va?
Och att om pengarna inte kommit inom 20 dagar skulle man gå in på submissionstatus.com eller vad den hette.
Pengarna kom inte inom 20 dagar, så för bara några dagar sen försökte jag gå in där och kolla hur jag låg till. Men det gick inte alls. Jag kunde inte logga in med de uppgifter som de själva hade skickat till mig.

Men idag kom ett brev i brevlådan. Från bankgirocentralen. Pengarna insatta på kontot. Gick in på nätet och kollade, och mycket riktigt - där var 450 spänn!
Nu vill man ju inte gärna klaga längre, men det verkar rätt uppenbart att de inte har så bra koll på vad de sysslar med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.