Jag tror att en stor del av den oironiska generationen inte riktigt grokkar Kens små skämt och stundtals ironiska tonfall. Jag tycker att han är mycket underhållande. Ja, man kan tämligen uppenbart märka när han redovisar fakta eller mätdata och när han tycker något.
Det är ju klart att om man har svårt för att någon har en åsikt som går stick i stäv med ens egen så blir det kanske lätt att avfärda denne som en pajas eller okunnig eller allmänt korkad.
Uppfriskande och skriver så det "skaver" ibland. Han har glimten i ögat och folk utan humor ska kanske inte läsa hans sida. Den "oironiska" generationen har nog också svårt för Rockwell.
I ett stycke skriver han om en av de största fördelarna med spegellöst. Dslr-fotograferna återspelar sina bilder på skärmarna för att se om de lyckats ta en bra bild (i mina ögon har en "fotograf" som hela tiden tittar på sin skärm inte en susning om vad denne håller på med och missar bra bildtillfällen). Nu behöver du som fotograf inte ta ner kameran från ögat, du ser justeringar och kompenseringar direkt i sökaren.
Han skriver om sin erfarenheter på sin sida och jag har precis liknande erfarenheter. Han skriver också att vi nu står inför ett teknikskifte. Det är svårt att sia om det, men jag känner ungefär detsamma - spännande!
Jag klistrar in texten här:
"Seeing the image versus seeing the subject
DSLR finders only show what we're seeing. They can't show playback and they certainly don't give any idea as to how our photos will look, requiring us to play them back to see what we got.
Mirrorless finders usually show images as we are capturing them, complete with the actual exposure, colors and contrasts of our final images.
The EOS-R finder even shows the live image corrected for lens distortion to ensure precise framing, while DSLRs can't possibly predict this and will show parts of the image that are cropped after lens distortion correction.
If highlights are getting blown out or auto white balance isn't cutting it, we see this before we press the shutter in mirrorless. I will set my white balance creatively, like to SHADE in the sunset shot below to turn what was a gray day into vivid orange, and my EOS-R showed me this, complete with what detail I was getting in the silhouettes, as I shot - no need to play back.
I set my colors to insane, and I can see exactly what I'm getting as I'm composing. I never have to stop and play back to second-guess. I can see exactly how highlight, shadow, mid-tones and everything look as I'm setting up my shot.
Hitting the PLAY button to see what you're getting after you've shot is so film era. Finally mirrorless lets us see, correct and optimize what we're doing it while we're doing it. Having to stop and look at your developed film or a digital playback means you're living in the past (pun intended) and missing what's going on around you and missing great shots. With mirrorless you're always live and getting the shots the old-timers are missing while looking at their LCDs for yesterday's news."