Tickolas
Aktiv medlem
Tänk på att det tillkommer sales tax i butiken när du handlar, och sen tull och moms när du tar in prylarna i Sverige.
Tack, sales tax hade jag inte räknat med. 8.875% är det tydligen.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänk på att det tillkommer sales tax i butiken när du handlar, och sen tull och moms när du tar in prylarna i Sverige.
Precis den här typen av svar hoppades jag på! Tack så mycket för att du tog dig tiden att få mig att verkligen tänka över mitt beslut =)
Jag kan känna på K-50 en gång till. Däremot skiljer priset på K-50 och K5-IIS bara en dryg tusenlapp, och för K-5II ytterligare 350. Förstår och håller helt med om det ni säger om att det är bättre att satsa på objektiv än kamerahus även om jag kan absolut noll om objektivens kvalitet etc. Däremot har sensorn aldrig varit en faktor i varför jag bestämt mig för K-3, utan det rör snarare känslan i kameran och de extra funktionerna såsom dubbel minneskortsplats, valbar AA etc.
Kolla 70D innan du bestämmer dig. Med ett tryck på skärmen tar kameran bilden när skärpan ställts in just där. Helt underbar.
Och går du ned ett steg och väljer K-30 som säljs ut för närvarande så får du den för 3490 på Cyberphoto.
Ok, gör en beräkning på K-30 vid tillfälle. Men frågan just nu var vilka objektiv jag i så fall ska satsa på för de "extra" pengarna.
70D var en av modellerna jag provade i mitt första kläm-och-känntillfälle. Det är inte kameran för mig.
Jag hade börjat med 16-50/2.8...
Funderar just nu på att köpa mig en begagnad K-5, kanske av någon här på fotosidan...