Annons

Köpråd av fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Frevik

Medlem
Min skrivare har lagt av, precis när jag skall skriva ut semesterfotona som jag skall skicka iväg till bekanta. Är i behov av en bra fotoskrivare, men semestern har tärt på kassan och budgeten är upp till runt 2500,-. Finns det någon bra fotoskrivare som fixar upp till A4 som någon kan rekommendera i den prisklassen.

Mvh
Fredrik
 
Mitt val blev en Canon Pixma i4500. Den kostar ca 800 kr idag. Den har fem separata färgpatroner och varje patron kostar ca 120 kr.
 
ONOFF säljer Epson Stylus Photo 1400 för 2995:-.
Ett bra pris tycker jag för en skrivare som har fått mycket bra kritik på siten photo-i och dessutom kan skriva ut A3+.
Ordinarie pris är 3495:-
Köpte själv den nyligen och är mycket nöjd hitills.
 
Är intresserad av den här Epson-skrivaren. Är det någon som vet hur den fixar svart/vita bilder?

Mvh
Rune
 
PerFogelberg skrev:
Mitt val blev en Canon Pixma i4500. Den kostar ca 800 kr idag. Den har fem separata färgpatroner och varje patron kostar ca 120 kr.

Och ett komplett set med bläck till denna skrivare 576kr (Cyberfoto) och patronerna är chipade.

Problemet är att inköpsprisen är toklågt men dom tar igen det på bläcket istället.
 
Canon Pixma i4500

Jag har problem med en ny jag köpt, alla foton blir på tok för gulaktiga. Har kört in programmet som medföljde och gjort alla inställningar enligt konstens regler men inget hjälper. Någon som har tips?
 
Re: Canon Pixma i4500

Glims skrev:
Jag har problem med en ny jag köpt, alla foton blir på tok för gulaktiga. Har kört in programmet som medföljde och gjort alla inställningar enligt konstens regler men inget hjälper. Någon som har tips?
Vad använder du för bildbehandlingsprogram? Hur skriver du ut din bild? Jag använder Photoshop och skriver ut via skrivardrivrutinen. I Photoshop väljer jag en profil för den skrivare och det papper jag ska använda och sedan avaktiverar jag drivrutinens färghantering. Enklaste och säkraste sättet att få bra färger. Det enda som krävs är en skrivarprofil som fungerar bra.

Stefan
 
Driftkostnad?

Är det någon som vet ungefärlig driftkostnad på Epson 1400 skrivaren?

Canon ip4500 ligger väl runt 10-11 kr/utskrift bara bläck, A4.
Var ligger Epsonen i motsvarande A4?

Är det skillnad i bläcket kvalitet mellan dessa?

/C
 
Jag använder CS3 och jag gör precis som du beskriver men det blir trots detta för gula gröna färger etc. Kan det bero på att jag har Mac?
 
Jag använder Mac OS X 10.5.4 och får perfekta utskrifter. Jag har inte gjort några inställningar utan låter skrivaren sköta all färghantering.
 
Jag har MAC OS X 10.5.3 och får helt värdelösa utskrifter som jag inte kan använda, jag blir tokig på detta vet inte riktigt hur jag kan lösa det. Några mer tips.
 
Om du tycker det är krångligt så kan du andvända Canons Egna program för utskrift Easy PhotoPrint som finns både till Mac/Win. Kör själv MacOS 10.5

// Fredrik
 
Glims skrev:
Jag använder CS3 och jag gör precis som du beskriver men det blir trots detta för gula gröna färger etc. Kan det bero på att jag har Mac?
Kolla att du har den senaste drivrutinen. Apple ändrade på skrivarflödet mellan 10.4 och 10.5, vilket kräver en uppdatering av drivrutiner för att fungera bra.

Stefan
 
fredrikru skrev:
Om du tycker det är krångligt så kan du andvända Canons Egna program för utskrift Easy PhotoPrint som finns både till Mac/Win. Kör själv MacOS 10.5

// Fredrik
Känns lite som en omvänd väg om man nu har har CS3.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.