Annons

Köpa systemkamera till blogg

Produkter
(logga in för att koppla)

mafro

Medlem
Jag behöver lite hjälp med att hitta en bra, men billig (under 5000:) systemkamera som jag kan använda till min blogg...

Jag vill i första hand kunna ta fina ansiktsbilder och helkroppsilder. Men samtidigt vill jag inte ha en digitalkamera för jag vill lära mig använda systemkameror. Vet inte om jag vågar säga att jag letar efter en nybörjarkamera, men en lite enklare, billigare, men bra, kamera.

Har du funderat på märken?

Nikon D3100 är en bra nybörjarkamera, likaså Canon 550D med flera. Har du något emot att köpa begagnat?

Har du funderat på märken?

Nikon D3100 är en bra nybörjarkamera, likaså Canon 550D med flera. Har du något emot att köpa begagnat?

Jag har faktiskt inte funderat på att köpa begagnat. Mest för hela grejen med garanti. Det känns lite som en investering. Men ska kolla in de där två. Vill nog ha en nikon eller canon, har hört bra saker om dem.

Tack för tipset!

En viktig punkt är, åk och känns på kamerorna, pilla i menyer och ta bilder!

Att kameran känns bra för just dig är A och O!

Tack!

Det blev en Nikon D3100, efter många om och men så finns den nu i min ägo och jag är supernöjd!! Tack för all hjälp (det var verkligen avgörande)!
Nu är det bara det här med att hitta någon snygg väska till den som inte är så himla töntig...

bl
Det blev en Nikon D3100, efter många om och men så finns den nu i min ägo och jag är supernöjd!! Tack för all hjälp (det var verkligen avgörande)!
Nu är det bara det här med att hitta någon snygg väska till den som inte är så himla töntig...

Kul att det blev köp av! Du blir säkert nöjdmed din Nikon. Du måste inte ha en speciell en väska til din kamera! Vill du skydda den, går det fint att stoppa den i vilken väska som helst.

Per.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto