ANNONS
Annons

Köpa Sony 70-400 mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kommer inte att bli besviken - i alla fall inte på bildkvaliteten. Däremot undrar jag hur de har tänkt när de konstruerade det väldigt plastiga motljusskyddet som har en tendens att fall av ibland.

Däremot undrar jag hur de har tänkt när de konstruerade det väldigt plastiga motljusskyddet som har en tendens att fall av ibland.

Den där falla-av-benägenheten måste vara tillrättat till det exemplar jag fick. Mitt har aldrig ramlat av, har aldrig varit benägen att gänga snett när man skruvar på det heller.

Jag har försökt att testa hur stor kraft som behövs för att det skall trilla, men har inte vågat bända så pass mycket.

Plastigheten kan vi tacka dom för som gnäller över tyngd hela tiden :-(

Men visst, bildkvaliteten i förhållande till det stora zoom-omfånget ska man nog inte gnälla över :)

Låter mycket lovande (bildkvaliten alltså).

Nästa vecka lär jag har det om allt stämmer.

Vi får väl se hur det går med mottjusskyddet om det sitter på eller inte.
Hade själv föredraget mer rejäla saker även om de väger mer.
Är objektivet för tungt? Kör lite armhävningar under några veckor så kommer det nog att kännas lite lättare.

Varnng för Camreabox

Efter att ha följt det här så beställde jag också ett objektiv från Camerabox.co.uk. Tror jag uttalade mig positivt om dom innan, men jag tar tillbaka det nu. Kul att det funkade med ditt 70-400G i allafall.

Jag beställde ett Sony DT 55-200SAM för tyckte jag ett superpris på £129. Var lite tveksam först eftersom det var små fel i specifikationen, bl.a. såldes det i paket med fel filterdiameter, men jag beställde ändå och det gick fint att betala osv.

Dröjde rätt länge så jag mailade dom. Fick inget svar så jag ringde och fick beskedet att det var skickat och skulle dyka upp när som helst, men jag fick inga mail från DHL.

Efter två veckor till fick jag mail att det var nåt knas och att jag måste kontakta dom via telefon. De sa då att paketet kommit i retur från DHL, okänt varför men det berodde sannolikt på vulkanen på Island (bekväm ursäkt) och de frågade om de skulle skicka det igen eller avbryta ordern. Jag sa att de skulle skicka iväg det. Fick också bekräftat att det var rätt objektiv mm.

Ytterligare två veckor går utan att jag hör nåt så jag kontaktar dom igen. Den här gången säger dom att dom ännu inte skickat för att det har tagit slut och väntar leverans nästa vecka, de hade alltså skickat mitt objektiv till någon annan säger dom.

Den här gången avbröt jag ordern och krävde att dom betalar tillbaka pengarna. Fick omgående ett bekräftelsebrev på det, men har ännu efter 5 dagar inte sett några pebgar på kontot.

Suck, får nog tilbaka mina pengar så småningom, men jäkla besvär är det i alllafall.

/Mats

Oj, tråkigt att läsa om.

Nu blir jag lite orolig, sen jag beställde så har de 2 gånger flyttat fram leveransdatumet.
Det är inte samma firma, jag har beställt från Pixmania.
Det jag också har noterat är att de först drog pengar från kontot, men nu är de återförda. Märkligt är ordet.

Nu har de flyttat fram leveransdatumet igen.
I onsdags så skulle den skickas i fredags.
I fredags så skulle den skickas idag, och nu så skall den skickas på fredag.
Vad är detta för jävla trams, antingen har man en produkt att sälja eller så har man inte.
Har man inte produkten så skall man inte sälja den heller.

Det är dyrare att köpa över disk, men då får man åtminstone varan när man är där.
Jag är beredd på att ta den kostnaden för det här är jävligt frustrerande.

Kan också påpeka att pixmania har fått en skrivning i stil med denna. Jag blir så irriterad på folk som inte håller vad de lovar.

Har nu använt gluggen i några veckor, köpte till slut från Rajala för 14k.
Nöjd som fan!
mest använda objektivet, funkar även ok som macro på min A850, får beskära hårt men får lagom skärpedjup med fullt öppen glugg när jag fotar insekter o blommor, så behöver sällan blixt!

Har nu använt gluggen i några veckor, köpte till slut från Rajala för 14k.
Nöjd som fan!
mest använda objektivet, funkar även ok som macro på min A850, får beskära hårt men får lagom skärpedjup med fullt öppen glugg när jag fotar insekter o blommor, så behöver sällan blixt!

Låter härligt.

Själv sneglade jag länge på 70-400G, men gick sen på en billigare variant, Sigma 150-500 för 5999 kr. hos Rajala. Tyckte inte det vidvinkligare området var så lockande på ett så stort objektiv och att 100 mm. extra verkade bra. Har nu upptäckt att det är lite mjukt vid max-tele, så jag håller mig till max 420 mm. nånstans så då spelar det ingen roll. Skulle gärna prova ett 70-400G och jämföra nån gång.

Var idag på Skansen där det fanns massor av fina djur som höll sig relativt still och poserade fint, kanske fusk :). Hursomhelst så förstår jag dig att det sitter på för det mesta, det är kul med ett bra tele, man kommer nära och hittar mycket detaljer. Nu blir det lite för långt ibland, så då måste jag växla en del till mitt fasta 70/2,8, så ett 70-400G vore kanske det perfekta att ha tillsammans med A850. Äsch, börjar kosta lite väl mycket pengar om man ska skaffa sig allt man vill ha :). Får se om det blir en trade-up så småningom. Den 19:e kommer 150-500-objektivet att sitta på för lite papparazzi-foto i allafall.

/Mats

Oj, tråkigt att läsa om.

Nu blir jag lite orolig, sen jag beställde så har de 2 gånger flyttat fram leveransdatumet.
Det är inte samma firma, jag har beställt från Pixmania.
Det jag också har noterat är att de först drog pengar från kontot, men nu är de återförda. Märkligt är ordet.

Pixmania brukar göra så, har varit med om det själv. För att inte hålla dina pengar i onödan så återförs de ofta snabbt till ens konto tills varan är levererad. Med tanke på att man köper grejjerna i Frankrike (pixmania kommer därifrån från början) och att grejjerna skickas från olika centrallager i europa så tycker jag ändå att hanteringen är ganska smidig. Du har spårning på paketet genom europa hem till dörren (när det väl skickats) och detta hör inte till vanligheterna heller.
För mig så har deras lagerstatus verkat stämma (hittils i alla fall) och då har grejjerna kommit hem på ett par dagar.
Det som jag tycker blir vanligare och vanligare är att det finns oseriösa leverantörer som ofta har allt i lager när man kollar deras hemsida. När man väl beställer sedan så visar det sig att de inte alls har något lager (det kostar för mycket) och att de själva skall beställa det från någon distributör, ibland är det slut hos dist och då kan det ta månad(er) innan grejjerna dyker upp.

camerabox har jag ingen erfarenhet av, men utan att veta så känns pixmania faktiskt mkt säkrare...

//Björn

Hänger du inte med alls???

Det är ju lagmatch i friidrott! Andra omgången i Götalandsseriens division 2 går av stapeln på bredstorps IP i Tranås.

Min 70-400 sitter redan på.

Väl mött.

HAHA! Asgarv :)

Rickard, vad har du levt i för bubbla? Jag är inte heller regelbunden läsare av "Vänt i häcken" och "Svensk gamtidning" m.fl., men trodde inte att det gick att undgå att det är en viss prinsessa som gifter sig den dagen...

/Mats

HAHA! Asgarv :)

Rickard, vad har du levt i för bubbla? Jag är inte heller regelbunden läsare av "Vänt i häcken" och "Svensk gamtidning" m.fl., men trodde inte att det gick att undgå att det är en viss prinsessa som gifter sig den dagen...

/Mats

Jo, jag förstod det sen när jag nämnde datumet för min fru.

Att hon skall gifta sig (prinsessan alltså, inte min fru, det är avklarat) det hade jag snappat upp.
Men vilken datum och att det är så pass nära, det hade jag inte hängt med på.
Jag får hoppas att kungen inte läser det här, för då blir jag väl inte bjuden på festen....

Men kommer jag med ett silverfärgat "fet"-objektiv så borde han väl bli intresserad. För det tror jag inte han har.
Passar vi sen dessuotm på att informerar om hur det verkligen står till här i världen, dvs att "bildplattorna" kommer från Sony så tar han nog emot oss med öppna armar.

I vilket fall som helst så har Pixmania nu tagit betalt för objektivet igen, det bör förhoppningsvis betyda att det är på väg till min kamera.

Men kommer jag med ett silverfärgat "fet"-objektiv så borde han väl bli intresserad. För det tror jag inte han har.
Passar vi sen dessuotm på att informerar om hur det verkligen står till här i världen, dvs att "bildplattorna" kommer från Sony så tar han nog emot oss med öppna armar.

I vilket fall som helst så har Pixmania nu tagit betalt för objektivet igen, det bör förhoppningsvis betyda att det är på väg till min kamera.

Du kan väl spåra det, eller?
Det kanske beror på fraktsätt iofs, men annars kan du se vart det befinner sig...

//Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar