PerL2
Aktiv medlem
Hej, finns några tips på bra teleobjektiv till Sony a7 III fullformat? Jag har nyligen införskaffat Sony a7 III samt att jag har en normalzoom och ett Sony 85 mm 1,8. Jag fotograferade mycket för 5-10 år sedan och senaste åren har det legat lite på is. Nu med ny kamera är mer sug tillbaka igen 
Min tanke är att köpa till ett teleobjektiv + vidvinkel möjligen + makro möjligen. Men något sorts teleobjektiv vill jag garanterat ha. Jag föredrar lätt fotoutrustning och tänker max 10k kr för tele objektivet, helst betydligt billigare om möjligt.
Två som jag spanat in är dessa:
Tamron 70-300 4,5-6,3 ca 6k kr, 545 gram
Sigma 100-400 5-6,3 ca 10k kr, 1160 gram
Sigma verkar vara märkbart bättre samt lite mer möjlighet att komma nära med 400 mm. Men dyrare och tyngre. Finns det andra bra alternativ? Tankar kring dessa två?
Min tanke är att köpa till ett teleobjektiv + vidvinkel möjligen + makro möjligen. Men något sorts teleobjektiv vill jag garanterat ha. Jag föredrar lätt fotoutrustning och tänker max 10k kr för tele objektivet, helst betydligt billigare om möjligt.
Två som jag spanat in är dessa:
Tamron 70-300 4,5-6,3 ca 6k kr, 545 gram
Sigma 100-400 5-6,3 ca 10k kr, 1160 gram
Sigma verkar vara märkbart bättre samt lite mer möjlighet att komma nära med 400 mm. Men dyrare och tyngre. Finns det andra bra alternativ? Tankar kring dessa två?