Annons

Köpa kamera på begagnat... vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zwiqo

Medlem
Vill att den ska vara så billig som möjligt men ändå vara bra...
Har ingen kamera och har aldrig haft någon förut men jag vill ha en systemkamera.
Kan man få nåt bra för 4000?

Huset får helst kosta runt 2000 så man har 2000 till att lägga på objektiv och väska...
Inga som helst krav då jag inte vet så mycket om kameror. Hade tänkt köpa all utrustning begagnat då jag har så dåligt med pengar. Fram med era tips :)

För 4000 kr finns det en hel del begagnade kameror och till och med ett par nya, till exempel Canon 1000D och Sony A-290, båda med objektiv.

Annars finns det kameror som Nikon D40 till D80 och D3000. Kanske också D5000 går att få för det begagnad. Canon har 1000D upp till 450D eller 500D eller något. Sony och de andra har jag ingen större koll på, men det är inga problem att hitta en kamera med objektiv för 4000 kr.

Canon 20D eller Nikon D40? Dom hittade jag väldigt billigt eller är någon av dom andra du skrev bättre?

Jag har en Pentax K20D med kitgluggen 18-55 som du kan få köpa för 4300SEK

Merparten av mina bilder är fotade med denna underbara kamera som nu ska bytas ut mot en ny k-5, därav varför jag har funderat på att sälja

Canon 20D eller Nikon D40? Dom hittade jag väldigt billigt eller är någon av dom andra du skrev bättre?

De är nog de två äldsta man ska fundera på alls, men visst, är priset viktigt för dig så kan det ju vara något. Alla på min lista är dock nyare och därmed nästan utan undantag bättre och därmed säkert dyrare.

Har en pentax K200D med Samsung Dxenon 50-200 och en Pentax slingshot väska till salu som ligger inom Din budget.

Förutom att K200D är en bra nybörjarkamera så har den till skillnad från motsvarande Nikon & Canon en vädertätning som gör den tåligare för vårt Svenska klimat,

Hör av Dig om intreese finns, allt i kartong och skick som nytt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto