Tack för svar Herr Davidson.
Just motorsport är som sagt den främsta anledningen till att jag köper en kamera. Har en vänn som har just Canon D7 om jag inte glömmer bort mig helt här. Vilket är för dyrt för min plånbok, samma dilema som dig, har helt enkelt inte råd. Detta kan väll inte ett samband mellan att ej ha råd och amerikansktillverkade tvåhjulingar?
Högst otroligt, el troligt..... nåväl..
Vattensport på sjön samt tvåhjuliga motorintressen samt 4hjuliga är det som kommer fotas, i högre som lägre fart. Ibland stillastående..
Kul med info om Canon då jag själv, av påtryckningar från syskon har siktat in mig på Nikon, och då från egna tycken vad gäller rent fysiskt. Nikon känns bättre att hålla i, av någon anledning.
Ser att man kan få loss proffssegmentet ganska billigt, för dessa som kommit runt 06-07. är desa fortfarande att titta på framför semiproffs. Frågan är ju vad man betalar för.. Om Jag kommer att använda det som är extra bra på dessa.
Har tidigare skrivit att filmfunktionen är en intressant grej, börjar smått ändra mig efter ha pratat med folk med filmande systemkameror, och de säger att det går ju att filma med, men helst inte..
Så film funktionen kommer ej längre vara någont krav. Om det finns gör det inget, men inte till ett betydligt högre pris eller att stillbilderna blri sämre.
Ska itta närmare på 40-50-60D från Canon.
Då inväntar jag lite inputs från Nikonisterna och ser vad dom har att säga för bu eller bä om Canon..