JonasHol
Aktiv medlem
Tack så mycket för ditt svar!
Då datorn ska användas främst till foto redigering i min hobby verksamhet jag kommer driva på fritiden blir det en stationär dator jag kommer satsa på.
Gillar redan Apples iPhone 6 och iPad jag har så tror inte jag skulle bli besviken på en iMac.
Tycker att Windows krånglar titt som tätt på de datorer jag haft och Windows 8 gillar jag inte alls.
Men då kanske man ska satsa på en
iMac med 8gb ram och sedan uppgradera det själv.
Kan ju köpa mer minne och byta själv sedan när pengar finns.
Delar uppfattningen om Win 8, på ungarnas datorer har vi (ja dvs älsta grabben) installerat om till win 7.
Jag har även jag iPhone (5) och iPad (? men inte någon senare variant) och är hur nöjd som helst.
En rolig detalj (och en utvikning) är Lightroom mobile, där samverkan/synkning mellan dator och padda funkar klanderfritt. Nu behövar man ju i och för sig inte en iMac för detta, det gick mins lika bra från PC och nu har jag även för mig att Lightroom mobile skall funka på Anderoid.
Jag är i vilket fall mycket nöjd med alla mina Apple produkter. (coolast av allt är nog fjärrkontrollen till Apple Tv, den är sjukt välsignad, det är visserligen bara jag i bekantskapskretsen som tycker det så det är kanske jag som är sjuk)