Annons

Jubileumskamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill också ha!

Speciellt om dom producerar matchande silverpannkakor 21 och 70 också.

-- MW
 
Helst lite magrare och helsvart

Kameran ser lite uppsvälld ut.

Om dom rätar ut kamerans vänsterkant, får mitten att se lite magrare ut och sen gör den helsvart blir den nog fin. Jag har lite svårt för dagens kameror där blixten sticker fram upptill som pipen på en gräddsnipa.
 
Re: Helst lite magrare och helsvart

Måns H skrev:
Kameran ser lite uppsvälld ut.

Om dom rätar ut kamerans vänsterkant, får mitten att se lite magrare ut och sen gör den helsvart blir den nog fin. Jag har lite svårt för dagens kameror där blixten sticker fram upptill som pipen på en gräddsnipa.

Lite smalare vore bra men silver tycker jag ser hel OK ut. Programvalsratten borde nog haft samma färg som toppen. Intresset verkar vara stort på DP så den kanske kommer i produktion.
 
Äh, är inte skalet i metall intresserar den mig inte. Ska den vara retro ska den vara i metall, för det är alla gamla Pentaxmodeller, och därmed basta :)

(Jag kan fortfarande inte komma över att alla digitala systemkameror och objektiv inte är i metall. Tacka vet jag Pentax MG.)

EDIT: Fast fin var den ju.
 
Senast ändrad:
J.Paul skrev:
Äh, är inte skalet i metall intresserar den mig inte. Ska den vara retro ska den vara i metall, för det är alla gamla Pentaxmodeller, och därmed basta :)
(Jag kan fortfarande inte komma över att alla digitala systemkameror och objektiv inte är i metall. Tacka vet jag Pentax MG.)
EDIT: Fast fin var den ju.
Men det är kallt med metall.
Eftersom jag inte köpt K10D än så kanske...
Synd kanske att upplättningsblixten gick, men en AP50 med silver 21a(som skulle matcha mina FA43 och FA77) och den nya AF 200 FG blixten i silver.
Men jag skulle nöja mig med K10D i silver, gärna med något "50års" ingraverat.
 
J.Paul skrev:
Äh, är inte skalet i metall intresserar den mig inte. Ska den vara retro ska den vara i metall,

Håller med, silverfärgad plast är inte retro, möjligtvis elcheapo-80tal-compakt retro, men inte passande för en 50års jubileumskamera.

Vore den i metall, och programvalsvredet skall också vara i metall givetvis, så blir habegäret stort.
 
En intressant blandning av hårda och mjuka former som mer känns koreansk industridesign än japansk. Hmm... färgkombinationen gillar jag skarpt. Jag hade definitivt valt en silver-K10D om det hade funnits. Skulle matcha min FA 28-105 f/3.2-4.5 perfekt och se så snyggt ut bredvid mia silverfärgade *ist DS och MZ-5n och MZ-10 (som jag fortfarande har kvar fast den har gett upp för några år sedan).

Silver är skönare än svart på sommaren i sol.

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.