Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jan Gustafsson naturfotokurser

Produkter
(logga in för att koppla)

Drza

Aktiv medlem
Om jag ska va helt ärlig så blev jag inte det minsta imponerad av Jan Gustafsson bilder så att jag skulle alls kunna tänka mig att vara med på en av hans naturfotokurser, att lyckas få med en fågel i bild gör mig inte till en naturfotograf eller kanske om jag skulle råka äga en 500 mm med stabilizator. Kanske spara dom kurspengarna till en objektiv??
Någon mer som saknade det lilla extra i hans bilder??

Jag har ingen aning om vem Jan Gustavsson är, eller hur hans bilder ser ut. Jag bara gjorde reflektionen att det viktiga när man är på kurs är att läraren är bra på att lära ut och entusiasmera, inte att hans/hennes egna bilder är i ens egen smak.

Jag tror inte att det är det viktigaste kriteriet för att man ska ha behållning av en kurs att gilla lärarens bilder.

Fascinerande att man ens orkar starta en tråd som denna.

Om du inte vill gå han kurs så är det OK, men det behöver du väl inte berätta för alla andra, eller ?

Om du har varit inne på hans hemsida så ser du att han har haft ett flertal utställningar och det är troligtvis mer än de flesta här på FS och här finns det ganska många som kallar sig fotografer av olika grad och slag, vilket jag förövrigt tycker är helt ok.

Sen får du tycka vad du vill om hans bilder den rätten tänker jag inte ta ifrån dig.

Jag tycker dessutom att han hade många bra bilder, och inte "bara fångat en fågel" som du utryckte det.

Jan Gustafsson är en duktig fotolärare som både kan lära ut och entusiasmera. Har har koll både på tekniken och bildseendet. Dessutom är Tiveden ett mycket fint och intressant område att fotografera i. Jag kan klart rekommendera hans kurser.

Drza skrev:
Om jag ska va helt ärlig så blev jag inte det minsta imponerad av Jan Gustafsson bilder så att jag skulle alls kunna tänka mig att vara med på en av hans naturfotokurser, att lyckas få med en fågel i bild gör mig inte till en naturfotograf eller kanske om jag skulle råka äga en 500 mm med stabilizator. Kanske spara dom kurspengarna till en objektiv??
Någon mer som saknade det lilla extra i hans bilder??

Det var ett dumt inlägg!!

Ok om du inte kan tänka dig att gå på hans kurser. Fundera på vilken kurs du borde gå eller optik du borde skaffa istället för att utveckla dina egna bilder eller anser du att de har det där extra?

Har varit på Jans kurs

Jag är en van kursdeltagare på naturfotokurser.

Jag tycker att Jan Gustavsson är en bra fotolärare med stort pedagogisk kunnande. Hans styrka ligger främst i det tekniska kunnandet. Tiveden är en otroligt bra höst fotolokal. Så missa inte tillfället.

Min spontana reaktion över kursmaterialet var att det verkar handla väldigt mycket om teknik och utrustning.
Jag säger inte att jag vet bättre men mer inriktning mot det fotografiska, om det nu går, hade gjort mig mer intresserad.

Lite osmaklig läsning tycker jag!

Jag har ingen erfarenhet själv av hur Jan är som kursledare - men jag känner honom som person och utifrån det kan jag inte annat än rekommendera honom och hans kurser. Självklart!

Terje
(som själv är kursledare)

Eveningstar skrev:
Min spontana reaktion över kursmaterialet var att det verkar handla väldigt mycket om teknik och utrustning.
Jag säger inte att jag vet bättre men mer inriktning mot det fotografiska, om det nu går, hade gjort mig mer intresserad.

För den skull inte sagt att höll med i kritiken mot bilderna.

ANNONS