jonasfj
Avslutat medlemskap
Ja dessa videon är riktigt informativa. Om du köper en nikon, köp hans pdf bok om AF, den är riktigt bra och man får en ny nedladdningslänk vid varje uppdatering. Funderar också på hans bok om djurfotografering.
Jag har ju en D7200 o D750 märker att AF i D7200 inte håller samma klass som D750 så jag har planer på att byta den mot D500 eller D7500, egentligen tror jag att D7500 är tillräckligt bra men det skadar ju inte att ha det bästa i D500. Med D500 har man möjlighet att enkelt växla mellan olika AF lägen, bara den funktionen kan vara värt att gå på D500 om man fotograferar mycket fågel. En D500 kostade på black Friday med cach back runt 15000, var nära att klicka på köp men tvekade då, kanske vågar jag om den kommer i mellandagsrea .
D850 är ju ett fullgott alternativ, men man får ju både en D500 och D750 till priset av en D850
D500 är nog i en slags prismässig sweetspot. Priserna har kommit ned en del, men samtidigt är det nog ett par år tills uppgradering. Det är alltid trist när de uppgraderar två dagar efter att man slagit till.
Du kan också se det som att D850 är en D500 och en D810 i en kamera.