iSolen.se
Guest
Är laggen inte extra lång eftersom han har extern videoinspelning? Processorn får helt enkelt mer att göra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har just varit ute och fladdrdr runt med kameran. Förutom att skärpan växlar så ser jag ingen ingen lagg. För mig är det lika att fota med 5D MIIVK som Fuji X-T2.
Är laggen inte extra lång eftersom han har extern videoinspelning? Processorn får helt enkelt mer att göra.
Vifta som en tok med handen framför linsen, nej då vill jag nog se andra tester.
Har dom inte filmat av skärmen i slow motion med DSLR värstingar som kör max bps och blackouter framträder, om man skall hårddra, är det inte känt där med DSLR att det blir liksom ingen autofokus under mikro sekunder.
Tror du att autofocus jobbar hos en spegelfri kamera när slutaren är stängd?
Vifta som en tok med handen framför linsen, nej då vill jag nog se andra tester.
Har dom inte filmat av skärmen i slow motion med DSLR värstingar som kör max bps och blackouter framträder, om man skall hårddra, är det inte känt där med DSLR att det blir liksom ingen autofokus under mikro sekunder.
Det har varit diskussioner om det där, dslr har separat AF-modul, spegelfri har AF-sensorer på sensorn, hur som helst så fins det luckor även hos DSLR med OVF under bps körning. Men obs säger inte vad som är allra bäst, utan att det varit uppe till diskussioner under åren.
Du behöver inte vifta som en tok, det räcker med att röra handen framför så ser man att det är fördröjning.
Säg att du följer något. Inget problem, du får det du ser. Motivet svänger eller vänder, då märker ett "lagg" senare att motivet vänt och ditt motiv är inte längre i mitten.
Du behöver ingen EVF för att observera detta , det räcker med live view, man får en tuggummikänsla, det är segt.
Du behöver ingen EVF för att observera detta , det räcker med live view, man får en tuggummikänsla, det är segt.
Det går inte att jämföra en snabb EVF med Live View (EVF:en är mycket snabbare på de nya kamerorna också jämfört med skärmen på samma kamera).
Visst finns det en fördröjning - det går förstås inte att helt komma från. I praktiken upplever jag det inte som ett problem över huvud taget. TV-fotografer har i många år kunnat filma sport med elektroniska sökare som är betydligt sämre än de som finns i de kameror vi har idag, så jag förstår faktiskt inte hur det kan vara så svårt som somliga vill göra det till.
Det går inte att jämföra en snabb EVF med Live View (EVF:en är mycket snabbare på de nya kamerorna också jämfört med skärmen på samma kamera).
Visst finns det en fördröjning - det går förstås inte att helt komma från. I praktiken upplever jag det inte som ett problem över huvud taget. TV-fotografer har i många år kunnat filma sport med elektroniska sökare som är betydligt sämre än de som finns i de kameror vi har idag, så jag förstår faktiskt inte hur det kan vara så svårt som somliga vill göra det till.
Ni som använder det:
Skulle ni se lagg som ett problem med en Z7 med en hoppande skidåkare?
Jag tror inte att det skulle vara ett större problem. Dels för att hoppet kommer att ske i samma riktning som vid uthoppstillfället (en skidåkare kan knappast byta riktning i luften) och dels för att fotografen förmodligen är beredd på var hoppet ska ske.
Troligtvis för att det kräver mer av processorn.Nån får förklara varför displayen på baksidan är sämre än den i sökaren m a p lagg.
Troligtvis för att det kräver mer av processorn.
...
Ingen aning.Varför då? Det är väl samma upplösning eller t o m lägre.