ANNONS
Annons

Interaktiv bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Åsvik

Aktiv medlem
Är det någon som vet var man kan hitta information om hur man kan gå till väga för att skapa Interaktiva bilder...?

Det jag tänker på är i första hand en liten bild som folk brukar ha i forum där det dyker upp ens egen IP samt operativ och dylikt...den gör ju en koll på mig och bakar sen in det i bilden...

Sen finns det ju siter där man kan skriva in viss text man vill ska synas på en bild så bakar nånting in den i bilden...?

Hur kan man göra nåt liknande?

Tanken är att man slutligen ska kunna göra en bild som folk kan använda i forum eller i signaturer över huvudtaget som informationen ändras i dynamiskt...inte att jg ska behöva skapa en ny bild för vrje gång...

Nån som förstår vad jag menar...och ännu bättre nån som vet hur man gör????

Ja det är ett bra exempel men jag skulle gärna vilja veta hur man kan automatisera texten oxå...alltså hur man kan ta tillexempel IP-adress eller en viss tag från en databas och kasta upp i bilden...

Jag hittar bara den här infon om hur man gör på den länken

Info
----------------
How do you make the text appear on the images?
Why is your site so beautiful?
Will you buy my penis-enlarging device for a modest price?

The answer to these, and many other questions will remain a mystery for all time... or just untill i get around to answering them. (HaHa!)

och det hjälper inte särskillt mycket...

Om du har tillgång till en linux/unix-server tror jag att det är ganska lätt. Då kan man t.ex. använda php för att kalla på imagemagick som kan lägga till text dynamiskt till bilder med hjälp av "draw"-kommandot.

Det låter intressant men var finner jag dokumentation om detta och gärna med exempel...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar