Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inspiration med studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrick.Z

Aktiv medlem
Kommer snart att lägga en beställning på kaffebrus studioblixtpaket tror att det är mellanpaketet (Studioset 240W). Jag kommer att fotografera mestadels porträtt och "modell" fotografering.

Syftet med den här diskussioen är att få lite tips på bilder, med vilket motiv som helst som ni har tagit med detta paket eller liknande samt hur ni har gjort, detta för att få lite tips och inspiration hur jag kan använda mig av detta paket.

Tackar för hjälpen

Per, verkar tyvärr inte gå att komma in på länken du skickade med. Men är även dina bilder på Fotosidan.se tagna med de blixtarna du pratar om? Vad har ud för watt på dom?

Måste vart nåt tillfälligt för länken funkade nu när jag testade.

Bilderna i mitt galleri här är tagna med samma budgetuttrustning. Blixtarna var på 100 w/s styck, alltså inga superblixtar. Men jag har rätt liten studiodel hemma , ca 12 kvm bara, så de räckte mer än väl.

Ja, det var nåt tillfälligt, för nu kom jag in på sidan. Riktigt snygga bilder!
Tack för hjälpen.

Kolla in poolen för "studiofotografering"

Kravet för att få publicera en bild där är just att man ska beskriva sin ljussättning. Kolla in så får du se om det ger dig vad du är ute efter.

Mvh /Peter

Sketa snygga Per! Är bakgrunderna tillagda i PS?
Jag har kaffebrus 300w blixtar och har använt dem i några av de senaste upplagda bilderna. Har skrivit i utrustning när jag använt dem. Kolla gärna in mitt porträttalbum.

Jo, jag byter bakgrunden på alla bilder jag gör.Omän lite omständigt så får man en viss frihet.

Sarah, fina porträtt du tagit.

Tack

Tack för tipsen har varit inne och tittat på era bilder och det är otroligt hur bra bilder det blir med en budget utrustning lycka till med plåtandet

Per.
Jag undrar varifrån du får dina bakgrunder, . Köper man dom på nån CD eller? Tips?
Jäkligt fina bilder du visar upp!
mvh
Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar