Annons

Inom kort kommer Nikon vilja presentera något för dig.

Produkter
(logga in för att koppla)
tjenare någon hade postat nyheten.

Jag tror själv att nikon kommer att komma med efterföljaren till d70 och d70s. D70 har ju trotts allt några år på nacken och nikon erbjuder inte någon Systemkamera mellan 6 och 10 mpixel i dagsläget.
 
Och man behöver öka avståndet till D50 helt klart. Räkna med 8 mpix och fler fokuseringspunkter. Efterlängtat...
 
Kan det vara det här:

D80 (August 2006)

10mp DX at 3 fps
CAM1000
Otherwise similar specs to D70s
New 18-70mm VR, 70-300mm VR lens
Hans
 
The D80 turned out to be the D200. My primary mistake was in the sensor, as the original rumors were centered around 8mp CMOS and I also thought that was all it would take to be competitive ( it turned out to be a 10mp CCD). I guessed at a better AF sensor (the CAM1300) than the other consumer Nikons, and batted .500 on that (yes, a better AF sensor; but no, not the CAM1300). Again, my price was low, though in the right range.



jag hittade denna text på en hemsida. D80 verkade vara vad man kallade d200 för innan den kom typ.

kanske inte stämmer men...
 
Slowfinger skrev:
Nix - det där var Pentax nya K100:

Ok, det var inte den. Men Magnus & K borde nog veta vad det är, eller? Några ledtrådar? ;-) Hehe, vad kul det är att spekulera. Bara att spekulationerna inte överträffar verkligheten, då blir man besviken.
 
jo, det kan man ju tycka, det var ju över ett år sedan D70s kom ut på marknaden och det var ju inte direkt någon helt ny kamera... men, om D70 uppgraderas så ligger den ju inte så långt ifrån D200 i specifikationerna... Nikon har 3 system kameror mellan 20.000 och 6.000 medans canon bara har två... och canon har ju 3 stycken med FF Nikon har väl bara en... men jag vet inte, jag i alla fall tycker att det nästan är lite onödigt, hellre en uppgradering av D50 så den blir lite bättre då... men men, det är bara min åsikt
 
Om det kommer en ny kamera tror jag de väntar till Photokina (eller PMA), det "brukar" de göra.
 
Ett nytt trevligt objektiv kanske, en 400 mm med
bra kvalitet. Canon har välan ett bra sånt objektiv i konsumentklassen

eller 300 mm f/4 med VR?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.