Homy
Aktiv medlem
Är det tävlingar så kan jag förstå det, men förbjuder de det även på din egna Fotosidan-blogg?
Men tror du verkligen på fullaste allvar inte att de som verkligen vill stjäla en bild för att profitera på den (tex. använda på klädtryck, andra trycksaker, i tidningar, etc.) verkligen inte förstår hur ett enkelt skärmavbildningsverktyg, som är inbyggt i alla operativsystem från start (inklusive Windows och macOS), fungerar?
Vanliga svensson/användare som sparar en bild i sin dator är väl inget problem för dig (är ju inte ens otillåtet - är ju som sagt så webbtekniken fungerar i grunden)?
Jag laddar upp bilder bara till FS Masters och fototeman i tidningen och där är det inte tillåtet av uppenbara skäl.
Jag förstår inte riktigt varför du hela tiden pratar förbi mig och får mig att upprepa mig. Jag har sagt att jag vet hur det fungerar och att de som verkligen vill stjäla bilder kan göra det. Jag pratar om just vanliga användare som inte endast sparar bilden i sin dator för skojs skull (något jag inte har problem med) utan går ut och googlar när de behöver en bild till t.ex sitt enskilda företags webbsida, webbutik, FB, bildpresentation eller annat småskaligt bruk och blir mer än glada att hitta högupplösta bilder utan vattenstämpel.
Du har inga problem med det men jag tycker att Fotosidan ska erbjuda valmöjligheten. Att vi medlemmar ska själva kunna välja hur våra bilder exponeras, inte minst av principskäl. Det gör ju många andra webbsidor, hur ineffektivt du än tycker det är.