sagan
Avslutat medlemskap
Jovisst..men jag har sett flera stycken 100-400:a på annons senaste månaden, för mellan 10 och 13 papp.Bengt-Arne skrev:
Det gäller att hitta ett också!
Så nog går det att hitta.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jovisst..men jag har sett flera stycken 100-400:a på annons senaste månaden, för mellan 10 och 13 papp.Bengt-Arne skrev:
Det gäller att hitta ett också!
sagan skrev:
Jovisst..men jag har sett flera stycken 100-400:a på annons senaste månaden, för mellan 10 och 13 papp.
Så nog går det att hitta.
Bengt-Arne skrev:
Den person som vill sälja objektivet. Han fick inte rätt på exponeringen,bl.a skrev han om blåton, underexponering på snö m.m. Snö brukar ju underexponera!?
Bengt-Arne skrev:
Den person som vill sälja objektivet. Han fick inte rätt på exponeringen,bl.a skrev han om blåton, underexponering på snö m.m. Snö brukar ju underexponera!?
Bengt-Arne skrev:
Att man säljer ett sådant objektiv....En som känner att han inte nyttjar den här brännvidden
Jag hade kontakt med honom för en tid sedan om hans 100-400. Vem han är framgår av http://www.henriktrygg.com/ (där ser man även en snöbild på förstasidan ;-)). Funderade själv på att köpa hans 100-400 men när jag läste mera om zoomkonstruktionen började jag tveka, för egen del. Det är en push-pull-zoom och det finns de som hävdar att man suger in damm i objektivet när man zoomar: "The lens used to suck in a lot of dust and after a couple of years of use I was horrified at the junk inside it.". Andra hävdar dock motsatsen och menar dessutom att zoomsättet är snabbare och bra för djurfoto. Har själv ingen egen erfarenhet att gå på.froderberg skrev:
verkar inte kunna mycket... snö blir ju blå och mörk med automatik.
men tror han att det är fel på grejorna och vill sälja är det bara att slå till. Den personen har ju ändå inte nytta av ett så pass bra objektiv.
niklasl skrev:
Jag hade kontakt med honom för en tid sedan om hans 100-400. Vem han är framgår av http://www.henriktrygg.com/ (där ser man även en snöbild på förstasidan ;-)). Funderade själv på att köpa hans 100-400 men när jag läste mera om zoomkonstruktionen började jag tveka, för egen del. Det är en push-pull-zoom och det finns de som hävdar att man suger in damm i objektivet när man zoomar: "The lens used to suck in a lot of dust and after a couple of years of use I was horrified at the junk inside it.". Andra hävdar dock motsatsen och menar dessutom att zoomsättet är snabbare och bra för djurfoto. Har själv ingen egen erfarenhet att gå på.
verkar inte kunna mycket... snö blir ju blå och mörk med automatik.
men tror han att det är fel på grejorna och vill sälja är det bara att slå till. Den personen har ju ändå inte nytta av ett så pass bra objektiv.
Så lämpligt att den personen bedömer Vinterbilder i Fotosidan Magasin
Nått ska väl hända på 8 år...
Imponerande att behöva gräva 8 år bakåt för att hitta något av Magnus 11500+ inlägg som det går att göra ett påhopp på. Bra sökt!