Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ingen engelsk manual vid köp

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Köpte idag Canon 350D. Information och manualer fanns på franska, tyska och italienska. Alltså inte på engelska.

Jag upptäckte sedan att på företagets hemsida stod det att engelsk manual kunde laddas ner gratis från nätet.

Men ska det verkligen vara så? Och hur vanligt är detta?

Borde det inte vara självklart att man får med engelsk manual när man köper en sådan exklusiv kamera?

Vet inte om jag skulle kalla 350d "exklusiv", men det beror ju på hur man definierar det ordet...

Men visst, jag håller med om att man borde få en engelsk manual!

Kollade lådan till min 300d, och jag fick tydligen en manual på svenska till den!

Om du har köpt kameran i en svensk butik, rör det sig troligen om gråimport, dvs butiken har inte köpt kameran av Canon Sverige. I så fall hade du fått en svensk manual. Engelsk manual kan mycket riktigt laddas ned som pdf. Jag har också för mig att du kan köpa en manual från Canon genom en fotobutik, men då får du betala några hundralappar för den.

Curt

ANNONS