Annons

importera kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

ps82

Aktiv medlem
Har kollat runt i olika forum utan att finna svar på min fråga..

Funderar på att köpa en Konica minolta dynax 5D från England efter som det visade sig att den som billigast var 4000sek billigare än i Sverige, men kan inte finna i någon tråd här i något forum vad som krävs för att man ska kunna använda den i svenska uttag.. har nämligen för mig att England använder 110v i stället för sveriges 220v ..

Så nu är min fråga vad för typ av adapter/utrustning behövs för att kunna använda en kamera från UK i svenskt nät?

England har 230 precis som sverige, det enda du behäver är en adapter för utaget, alternativt knipsa av kontakten och skruva dit en svensk. Om det inte är som på min batteriladdare till D100 där sladden var kopplad med en vanlig aparatkontakt, det var bara att ta sladden till en gammal radio så var saken biff.

Greven

Kan det verkligen vara möjligt att den kostar mindre än halva priset i england?

För att svara på din fråga:

England använder svjv 240V AC, men har en speciell kontakt.
De flesta laddare klarar allt från runt 100 volt upp till 240V. I värsta fall bör du alltså bara behöva skaffa en ny sladd till laddaren, eller byta kontakten, om sladden sitter fast monterad.

tack för svaret.. priset fan jag på följande sida men de var mitt eget fel för jag läste inte texten till England så noga utan bara kollade på priset. Tydligen så är det bara reklam för andra kameror.. för att få fram det riktiga priset så var man tvungen att klicka på det röda fältet..

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/maxxum5d.html

längst ner på sidan finns affärer som har produkten för USA och för England.

Bra sida i övrigt.

ANNONS