Annons

iMac 27"

Produkter
(logga in för att koppla)
5 November, förutom att jag beställde i7 så var allt annat standard om det nu kan ha någon betydelse för leveranstiden.
 
Intressant, då borde min också trilla in om ett par veckor =)
Dock tryckte jag in 8Gb i ram... men det borde inte vara något hinder.
Mvh // Martin
 
Intressant, då borde min också trilla in om ett par veckor =)
Dock tryckte jag in 8Gb i ram... men det borde inte vara något hinder.
Mvh // Martin

Hmm... I butiken sa de att de brukar vara snabbare att leverera till butikerna än på nätet, vilket inte verkar stämma i det här fallet. :( Jag uppgraderade standardutförandet på 27-tummaren till 8 GB RAM, i7 och det bättre grafikkortet. Beställde och la handpenning på min den 23 oktober ju! Vill ha NU!
 
Jag beställde min 27" STD med 4850 grafikkort den 09/11-09. Fortfarande inget tecken på leverans.

Detta är min första Mac jag köpt.

Minnena kommer jag köpa från Dusting själv då de är billigare där. Tänkte använda totalt 8gb. Angående SSD diskar går det utmärkt att använda en sådan i Imac:en. Det finns video på youtube hur man byter ut en gamla och ersätter den med SSD. Vissa påstår att Snow inte stödjer SSD fullt ut och att prestanda ökningen inte blir så värst stor. Men att den fungerar som den ska är det inga tvivel om.


OBS!
Om man öppnar Imac:en och byter minne inom garantitiden så har man brutit garantin. Minnena kan man själv byta utan att det påverkar garantin.
 
OBS!
Om man öppnar Imac:en och byter minne inom garantitiden så har man brutit garantin. Minnena kan man själv byta utan att det påverkar garantin.

En rättelse. Minnet kan man själv uppgradera utan att det påverkar garantin men in hårddisken inom garantitiden.!!!!!!

Hur redigerar man sin ämnen om man skrivit fel?
 
Kolla på olika forum om man kan uppgradera till i7 i framtiden. Kan man det, så behöver man kanske inte slänga ut alla stålar just nu?

Man kommer inte kunna uppgradera i5 iMacen till i7 i framtiden. Det är bara disken och internminnet man kan uppgradera.

Det finns en bra graf att kolla på här som jämför pris/prestanda:

http://mac.feber.se/art/168862/core_i5_och_i7_ger_mycket_fr_p/

Det man kan se är att en i7 är snabbare och mer prisvärd än den billigaste MacPron som kostar lite mer.

Om det sena är tillräckligt stor skillnad mellan i5 och i7 måste man väl själv ta ställning till.
 
Här fins ett till test (Dom har testat mac och annan hårdvara i åratal så dom vet vad dom pratar om): http://www.barefeats.com/imi7.html

Intressant slutsats:
"Until we can get our hands on a Core i5, we can only hypothesize that it is worth the paying 10% more for the Core i7 to get 35% more CPU power."
 
Jag var på kullander i malmö igår för en garantirep. på min macpro (grafikkortet hade pajjat!).

Fick möjlighetan att klämma lite på nya iMac 27" vilket var en imponerande maskin. Jag har fortfarande inte fått något leveransbesked från appelstore:(
Kullander hade dock så många på beställning att de inte hade möjlighet att förse alla sina kunder i år...

Testade även nya Magic Mouse, den verkade himla smidig! Jag är van vid små möss (läs pekdon) och kör men en logitech VX Revolution idag så storleken passade mig perfekt. Välbyggd och med bra precition, även touchfunkt. fungerade perfekt!

För oss som bor i södern kan jag rekommendera Kullander, mycket kompetenta personer som ordnade ärendet extremt snabbt på plats!

Väntan är olidlig =)
Cheers // Martin
 
Får min på måndag, beställde första dagen.

Jag får min oxo på måndag 23/11 :) Jag valde ett bättre grafikort 4850. men 3.06 2D processorn. :)

Jag var inne på Kullander i dag och klämde lite på 27 tumaren. Ja.... man bar dräglade. För visso har jag en HP IQ820 i dag så skillnaden på storlek blir inte så värrst stor. Men möjligheter öppnas inon musik, video, och fotoredigering.

IQ820
 
Vill med beställa nu. måste vänta på lite pengar bara. Känns som man nästan måste uppgradera till i7 skiljer ju inte så mycket i pengar och ändå 35% snabbare. 8gig i minne måste nästan räcka gott och väl till bild redigering? Ska bara ha datorn som en jobba dator så det är nog typ det ända jag ska göra
 
Vill med beställa nu. måste vänta på lite pengar bara. Känns som man nästan måste uppgradera till i7 skiljer ju inte så mycket i pengar och ändå 35% snabbare. 8gig i minne måste nästan räcka gott och väl till bild redigering? Ska bara ha datorn som en jobba dator så det är nog typ det ända jag ska göra

Jupp. minnet bör räcka. Hade jag inte varit som en liten fem-åring utan tålamod :), skulle jag också väntat på i7:an. Det är de nog värt.
 
Vänta på i7:an?? Är det därför min dröjer så, pga att jag beställde med i7:an i min "konf-dator" som de kallade det i min lokala Apple-butik? Please berätta vad läget är med denna nån som vet

Jupp. minnet bör räcka. Hade jag inte varit som en liten fem-åring utan tålamod :), skulle jag också väntat på i7:an. Det är de nog värt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.