Annons

Hus eller objektiv begagnat?

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan_b87

Medlem
Har precis blivit av med min EOS 30D och går i köpträsket.

Har kollat både på nytt och begagnat, främst Eos 5D eller Nikon D300.

Min fråga är om det är bäst att köpa hus eller Objektiv begagnat? känns som att det är känsligare att köpa objektiv begagnat, med tanke på repor, man vet inte om objektivet varit tappat osv.

men finns det några nackdelar att köpa ett hus begagnat? något speciellt man ska tänka på?


tack på förhand!

Mvh Markus
 
Hejsan
Jag köpte min D300 begangnad i Höstas. Jag kollade upp noga vem personen var och bad om bilder så jag kunde se skicket. En bra sak är att kika om dom är medlem här på fotosidan, har dom en serriös användare så brukar de vara serriösa vid affär också.
Brukar även ringa och prata med personen som säljer för att på så sätt få en mer personlig uppfattning.

Vid köp av objektiv så är det ännu viktigare att få se bilder på vilket skicka prylarna är i. De är som att köpa beg skidor, ingen lägger ut en bild på hur skidorna ser ut under, och de är de man vill se.

/Oscar
 
Teknikutvecklingen går väl fortarae på kamerahus än på objektiv, vilket skulle tala för att köpa objektiven begagnade. Ett 7 år gammalt Nikkor 12-24 är knappast omodernt, medan ett hus från den tiden kan kännas lite passé.


Per.
 
Om det nu är så att man ska köpa ett hus begagnat finns det något sätt att se hur många exponeringar huset har gjort??
 
Japp, de är bara att fråga han som säljer så kan han kolla de på kameran! De flesta skriver de i annonserna.
 
Aha, förlåt mig där. Men på de flesta går de väll att få fram hur många bilder man tagit tror jag?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.