Mancool
Aktiv medlem
Exakt så. Har filmat med mobilkamera tidigare samt pillat en del i Premiere Pro. Det är jättekul. Som s.k independentmusiker måste du göra allt själv. Från att spela in nya låtar till reklam/annonseringsbiten. Att inte ha en musikvideo i dag är nästan detsamma som att du inte existerar i musikvärlden. Vill helt enkelt lära mig göra lite bättre video's än vad jag åstadkommit hitills.Den här tråden var ju ett tydligt exempel på att man inte ska komma hit om man vill få nybörjartips.
"Nae sorry grabben, du kan inte försöka filma några musikvideos om du inte har ett stabilt stativ för minst 4000:-".
Kanske inte JÄTTEUPPMUNTRANDE.
Som med allt annat i livet så kanske mycket pengar hjälper dig en bit på vägen. Det underlättar liksom. Men om ett kriterium för att skapa bra grejer var att ha den senaste och bästa utrustningen så skulle knappt någon ha börjat med någon konstform överhuvudtaget.
Kommer dina första filmer bli svinbra? Antagligen inte. Kommer det bero på att du inte har ett dyrt stativ? Antagligen inte. Kommer det bero på att du inte har en dyr kamera? Antagligen inte. Vad det däremot kommer bero på är att du är helt ny bakom kameran och inte kan något om varken kameror eller redigering. I takt med att du lär dig mer om kameran, genom att filma mycket och ha kul, så kommer du också förstå bättre hur du ska arbeta med det du har. Du kommer göra det bästa av situationen tills du sakta men säkert uppgraderar dina grejer för att bättre passa det du vill göra.
Mitt enda tips till folk som är helt nya på ett område är att bara köra. Köp vad fan som helst och börja filma, fota, måla eller vad det nu kan tänkas vara.
Här är en video jag gjort med Premiere Pro och mobilkamera med div. klipp från nätet: All the young dudes. Bara att fåt till cirkeln runt ansiktet tog någon timme av googlande och pillande . Det är på den nivån jag ligger f.t .