ANNONS
Annons

Hus, Canon el. Nikon för 10-15 000:-?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Vilka hus gäller för inköp om ca 1 månad? Det kommer ju nyheter hela tiden som jag ej har koll på...

Canon eos500, eos 50D

Nikon D90, D300

Har jag missat någon??

Kommer använda kameran till mycket "stativfoto" kvällstid i stad och vid hav. Även en hel del motorsport...

Kommer ha något 12-20mm? och upp till 300-400mm tele. Så det kommer varieras en hel del.

För och nackdelar med dessa kameror?
Har jag missat någon?
Har en 350D idag men inga kvalitets objektiv så det påverkar ej valet mellan nikon och canon.

Eller är det så att någon modell kommer senare som jag MÅSTE vänta på??

alla tips välkomna...

tittade tidigare på dyrare hus, men då jag räknat på alla tillbehör och objektiv jag vill ha så måste jag sälja bilen då.........

Har du någon nytta av att spela in på ev ditt nya hus?

Är ruskigt nöjd med min 50D tilsammans med 70-200 f/4L IS & Sigma 18-50 2,8. Vet ej något om Nikon D300 om den är snäppet vassare eller? Serietagningen är ju trevlig på 50D vilket har gett mig det där lilla extra jämfört med vad jag fick av min 400D som tar ungefär lika många bilder som 500D. Det är svårt när du ska avända det både till stativfoto samt motorsport. Första jag tänkte på var en äldre 5D men ev kanske något långsam vid serietagning men ack så fina bilder blir det oavsett foton.

Än så länge nöjd men visst lockar det lite att prova nya 5D mkII.

Här kan du titta lite vad jag har tagit dock mest motorcross.
http://tlphoto.zenfolio.com/

Jag tänkte också slå ett slag för 5d även om den kanske inte passar 100% för dina behov...

Stor sensor ftw.

Ok...

Ska nog åka och klämma på en 50D i veckan... 500D verkar vara en mera amatörinriktad variant om jag förstår rätt...med video och liknande....

Men vad skiljer 450D och 500D?

Kolla dpreviews recension av 500D, där är det listat i detalj hur den skiljer sig mot 450D...

Det ser ut som du tänker fota... det mesta. Jag tycker det bästa valet idag är Nikon D90 med 16-85VR. Sprillans kamera med allt det senaste och hyllad överallt, och det objektivet är toppklass. Den är snäppet större än 500D/450D, och fördrar du mindre så gå på en 500D som kommer om en månad. För förutom 16-85 så tycker jag Canon har ett bredare och mer prisvärt objektivutbud. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar