rikitikitavi
Aktiv medlem
Det är ju ganska vanligt att folk tänker så i största allmänhet och det är inga fel med det, för min egen del kan det räcka med att den inspirerar mig på andra sätt som inte handlar så mycket om just de tekniska bitarna som ständigt blir marginellt bättre för varje ny modell, som tex Df som jag nämnde och känslan och andra saker som har mer med handhavandet att göra, Jag har flera gånger om man ser krasst på det "bytt" ned mig i mångas mening när det gäller just de tekniska bitarna och snarare valt en kamera jag gillat mer för andra egenskaper.Om min nuvarande kamera inte har IBIS så är förstås IBIS en av de finesser som jag skulle lägga till på listan över presumtiva finesser för min nästa kamera. Om inte nästa kamera har finesser som saknas på min nuvarande kamera kan jag ju lika gärna låta bli att köpa en ny kamera.
Ta tex den nyare X-T4 som kom nu, totalt ointressant för mig personligen då jag hellre hade ägt tex X-T2 med det mindre huset etc som är mer avgörande för mig än just IBIS. Eller de totalt oinspirerande nya Z husen från Nikon som bara ger mig en känsla av "ickeinspiration" och besvikelse då jag ser på hur de blev i slutändan. Skulle aldrig falla mig in att byta det jag har mot någon av Z7 eller Z6 oavsett hur mycket bättre de är tekniskt på pappret än de jag äger nu.