Annons

Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eeros skrev:
Då texten är grå och bakgrunden svart, blir kontrasten mellan text och bakgrund alldelles för liten, vilket innebär att läsaren inte orkar med att läsa texten.

I det här fallet tycker jag kontrasten funkar ypperligt. Estetiskt dessutom!
 
Jag håller med Tobias. Funkar bra och dessutom snyggt! Hade det varit mycket mer text att läsa hade jag kanske upplevt det som aningen jobbigt, men i den här omfattningen funkar det bra. Och bilderna är min själ inte fy skam heller...! ;-)
 
Då var det dags...

Har nu även uppdaterad min hemsida med en ny layout. Gå gärna in på min portfoliosida på davidschreiner.com

Tacksam för feedback och synpunkter.

/David
 
Tobias och Leif -
Tackar för dom kommentarerna. Hemsidan är uppdaterad sedan Eero kommenterade, så jag tar era synpunkter som ett tecken på att det blivit bättre! :)
 
Det jag omedelbart känner är att du kan försöka banta ned antal typsnitt och storlekar. Under Bildalbum har du några album vars rubriker utgörs av två rader text (ex. Ohlsmyrens Zanto), vilket gör att de åtta tumnaglarna inte hamnar på samma höjd. Lite störande i mina ögon om man som jag kör normal textstorlek i Firefox.

Sedan känner jag också att loggan (Stålnackes Foto) ropar efter lite mer justering. Centrerat över objektivbilden och med ett betydligt mindre radavstånd till att börja med.
 
Tack Leif! för tipsen om hemsidan.Jag har tittat på sidan med både Explorer och Firefox.För mig har texten Ohlsmyrens Zanto legat på samma rad. Det kan hända att jag har mindre text storlek inställt i Firefox.Det kanske också spelar roll vad man har för skärm och upplösning. Ska justera lite på hemsidan.
 
Så här ser det ut i min Firefox (normal textstorlek, 1280x1024). Då förstår du säkert att den brutna bildlinjen stör lite. Drar man ned textstorleken i FF ett snäpp radar de däremot upp sig.
 

Bilagor

  • stalis.jpg
    stalis.jpg
    30.1 KB · Visningar: 597
tycker de är så tråkigt att gå in på en sida där det bara finns miniatyrer och en svart bakgrund.. Man får en bättre bild av fotografen om man har en proffisionell layout eller liknande. Men självklart finns de sidor som är cleana som är också är toppen!
 
Har tänkt göra om min sida från grunden:
www.geocities.com/marcussigfridsv

Är inte nöjd med vare sig formatet eller resultatet, men när jag gjorde den lärde jag mig samtidigt html, testade lite olika sätt att presentera. Till exempel: för många bilder på en sida, för små bilder?
Reklamen ska bort.

Synpunkter mottages gärna.
/marcus
 
marcussigfrid skrev:
Har tänkt göra om min sida från grunden:
www.geocities.com/marcussigfridsv

Är inte nöjd med vare sig formatet eller resultatet, men när jag gjorde den lärde jag mig samtidigt html, testade lite olika sätt att presentera. Till exempel: för många bilder på en sida, för små bilder?
Reklamen ska bort.

Synpunkter mottages gärna.
/marcus

Reklamen förstör allt.
Fina bilder, intessant men jag vill absolut titta på större bilder än 330x217 pixels.
Ett störande ting är att när jag klickar på en ny bild så blir browsern (IE7) helvit innan bilden kom, så är det vid varje bildbyta. Tycker att "gallery2_1a" är bäst.

/ Jern
 
Ja, precis. Visste inte hur jag skulle göra, så när man trycker på en ny bild kommer en helt ny sida, får lösa detta o lite annat i nästa version. Har inte uppdaterat den sen i sommras.
/marcus
 
Enkel och snabb, det grafiska finns det säkert olika åsikter om... Själv gillar jag det inte riktigt, men sen tycker jag oftast inte om vit bakgrund ;)

Men snabbt, enkelt och överskådligt var det, bättre än genomsnittet.

Lite väl många bilder i mitt tycke, man riskerar att bli "övermätt". Det kanske behövs i din genre, vet inte...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.