Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
"Terms of Use :
SimpleViewer may be used in any kinds of personal and/or commercial projects. SimpleViewer may not be redistributed or resold to other companies or third parties. Please ensure that the SimpleViewer download link in the bottom right corner is clearly visible."

Då borde du läsa och begrunda...
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

Adrian82 skrev:
För att jag inte gillade att ha deras text där. Det var fult.

Frågan som inställer sig då är om DU har en lika, ska vi säga avslappnad attityd, till användandet av dina bilder i sammanhang du inte uttryckligen gett tillstånd till?

clavicl skrev:
Så har man tjongat ihop en ny sajt. Vill ha det så enkelt och straight forward som möjligt. Både bakom skalet och på ytan.

http://www.bicho.se

Den va ganska trevlig. Inget problem att man inte ser vad minityrerna föreställer eftersom alla föreställer modellporträtt. Kanske bra att man får något man själv inte valt och överaskas lite? Bra också att klickade bilder markeras i miniatyrraden, med en vit ram runtom. =)

Enda problemet med oingekänneliga miniatyrer kanske är att det är svårt att hitta tillbaka till en bild man uppskattade, utan att leta igenom allihopa en gång till.

clavicl skrev:
Så har man tjongat ihop en ny sajt. Vill ha det så enkelt och straight forward som möjligt. Både bakom skalet och på ytan.

Måste få fråga: är det ett medvetet val från din sida att man inte får en vertikal bläddringslist om man ex. kör sidan i 1024x768?
Jag kör monitorn i 1440x900, men tvivlar på att jag kan se en del av bilderna i sin helhet.

Riktigt tjusiga bilder annars! :)

Goddagens.
Hoppar in i denna tråd. Ni får gärna tycka till om min hemsida. Är det några logiska tankevurpor? Hur känns navigeringen? Den använder sig av flash delvis.
Tack på förhand!
/Jocke

Northbeach skrev:
Goddagens.
Hoppar in i denna tråd. Ni får gärna tycka till om min hemsida. Är det några logiska tankevurpor? Hur känns navigeringen? Den använder sig av flash delvis.
Tack på förhand!
/Jocke

jobbigt att du inte bifogade en länk ;)
http://www.jnordstrand.com/

1: Jobbigt med next och prev... pilarna är jäääättesmåa.

2: Ser ingen egentlig anledning att använda sig av flash i detta fall... php alternativt .net hade nog varit bättre imho för scripten (speciellt .net)

3: Vad gör världskartan där? Vad vill du säga med den? Detsamma gäller blomrankan...

4: Dom oranga sakerna i hörnet... vad är det för något?

Dock jävligt snygg sida... enkel, stilren och lätt att navigera... dock kanske lite större pilar och pilarna i någon kontrasterande färg så att de enklare blir funna (typ orange).

hehe.
En länk hade ju varit bra :)

www.jnordstrand.com

Tack Michael.

jag ska se över pilarna, de ska nog bli en aning större. Blomrankan och oranga sakerna kan nog bara ses som design. Världskartan är både design och ett sätt att visa att jag fotograferar överallt...

/Jocke

Northbeach skrev:
hehe.
En länk hade ju varit bra :)

www.jnordstrand.com

Tack Michael.

jag ska se över pilarna, de ska nog bli en aning större. Blomrankan och oranga sakerna kan nog bara ses som design. Världskartan är både design och ett sätt att visa att jag fotograferar överallt...

/Jocke

Måste säga - riktigt fin sida. Stilren, enkel o snygg. Dock är inte pilarna bara små, utan svåra att hitta till en början. Logiskt sett borde dom klämmas in under eller i nederdelen av bilden.

/P

Peder. Jag ska verkligen fundera över dessa pilar. Jag har hört från flera att pilarna är svåra att hitta.
Tack för att du tog dig tid.
/J

Konstigt? Det låter inte bra, på de andra datorerna som jag testat sidan har allt kommit med.

Någon aning om vad det kan bero på?

Mvh Tom Ole

Websidan ska återspegla dig som fotograf samt din stil precis som dina bilder gör!

Allt för ofta ser man "superreklamdesignadestockholmsinspirerade" webbsidor som inte alls passar fotografen eller bilderna som visas.

Men om jag ska ge förslag så enkel, både tekniskt samt utseendemässigt, så att det är dina bilder som framhävs och inte webbsidan i sig!

Lycka till !

ANNONS