Smurfbyn
Avslutat medlemskap
Jag tog ett foto mitt i natten med min Nikon D60 och Nikon 55-200mm objektiv. Bilden blev väldigt mörk (se bild 1). Jag ökade ISO-talet och valde en längre slutartid vilket gjorde bilden något bättre men fortfarande mörk samt att jag får en kornigare bild (se bild 2). Tog även en bild med min Canon Ixus som återger färgerna bättre för att försöka illustrera vad det är jag vill återge (se bild 3).
Att bilderna i sig är dåligt komponerade vet jag redan. Syftet med dom är endast att försöka illustrera vad jag vill åstadkomma. Hoppas någon kan hjälpa mig och ge tips på hur man tar bättre bilder i mörker. Hur ska jag ställa in min kamera för att få bästa resultat? Något annat jag kan göra för att få bättre färger och skarpare bilder i mörker?
Tacksam för tips och råd.
Att bilderna i sig är dåligt komponerade vet jag redan. Syftet med dom är endast att försöka illustrera vad jag vill åstadkomma. Hoppas någon kan hjälpa mig och ge tips på hur man tar bättre bilder i mörker. Hur ska jag ställa in min kamera för att få bästa resultat? Något annat jag kan göra för att få bättre färger och skarpare bilder i mörker?
Tacksam för tips och råd.