Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Vi ska väl inte jaga vanliga annonser här? Om det är för dyrt lär han inte få sålt den, lyckas han sälja den har han gjort en bra affär. Vad är det för lurigt med annonsen menar ni?
 
fel forum, men likväl fåniga priser här med. Såväl ett elincrome studioset som ett Canon 400/5.6L bjuds ut för högre pris än de kan köpas nya för (eller kunde tills för en vecka sedan i sistnämnda fall).
 
Nikon D70 med Nikkor AF-S 18-55

Nikon D70 (med spräckt toppdisplay) samt AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 GII DX för _endast_ 5000:-


http://www.blocket.se/halland/Nyborjarpkaket___Nikon_D70_m__tillbh____Julkl_30402483.htm?ca=4&w=3



Nu säljer jag min älskade trotjänare!
Han har varit min trogna vän på diverse uppdrag i ett par års tid, men nu var det dags att byta upp sig till en kamera i proffsklassen och då vill han komma till ett nytt hem där han får uppmärksamhet igen!

Nikon D70 är föregångaren till de populära kamerorna D80 och D90.

Detta ingår i paketet:
- Nikon D70
- Nikkor AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 GII DX m främre objektivlock
- TVÅ batterier
- Laddare
- Hama star 61 - stativ med snabbfäste och praktiskt fodral
- Nikon PictureProject CD
- USB-kabel
- Originalkartong till kamerahuset
- Manual och Quick-start guide till kamerahuset.

Defekt: Det enda som är anmärkningsvärt på huset är att den övre displayen har fått sig en smäll så att det blivit en spricka i glaset(se bild). Detta påverkar dock ingenting - man ser allt som står under och ingen fukt tränger in.
Sen har den haft en hel del exponerignar och skulle behöva en sensorrengöring, detta görs jättelätt genom att lämna in den i din lokala fotobutik.
Annars är kameran i perfekt skick och duger mycket väl till en nybörjare eller amatörfotograf.

Allt säljes för 5.000 kr eller till högstbjudande.
Delarna säljes INTE var för sig!

Kameran är kompatibelt med Compakt Flash kort som går att köpa i de flesta elektronikbutiker.

Passa på nu inför jul!
 

Bilagor

  • Klicka för att se nästa bild.jpg
    Klicka för att se nästa bild.jpg
    15.4 KB · Visningar: 1,259
Senast ändrad:
Nikon D70 (med spräckt toppdisplay) samt AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 GII DX för _endast_ 5000:-


http://www.blocket.se/halland/Nyborjarpkaket___Nikon_D70_m__tillbh____Julkl_30402483.htm?ca=4&w=3

Den blir nog inte lättsåld

Defekt: Det enda som är anmärkningsvärt på huset är att den övre displayen har fått sig en smäll så att det blivit en spricka i glaset(se bild). Detta påverkar dock ingenting - man ser allt som står under och ingen fukt tränger in.
Sen har den haft en hel del exponerignar och skulle behöva en sensorrengöring, detta görs jättelätt genom att lämna in den i din lokala fotobutik.
Annars är kameran i perfekt skick och duger mycket väl till en nybörjare eller amatörfotograf.
 
Fick du något svar?

Jo, det var samma gamla visa... "Hej. kameran finns kvar än så länge, men sätt in pengarna på mitt konto i swedbank så har vi en affär. mvh//lena"

Det var ju bara det att "hon" inte uppgett något kontonummer... Vid svar att jag kunde möta henne direkt fick jag abara exakt samma svar.

Blocket plockade bort annonsen på under en minut!

mailadressen [email protected] ger inga träffar på google heller.

/m
 
Först en EOS 40D inkl EF 24-70/2.8 för 4000 kr. svara ej på mail, endast tfn:
http://www.blocket.se/malmo/Canon_40D___24_70mm_1_2_8_L_USM_30821519.htm?ca=7&w=3

Sedan en EOS 60D inkl 70-200/4 för 6500 kr. svarar ej på mail, endast tfn:
http://www.blocket.se/lund/Canon_EOS_60D___70_200_4_0_L_30824040.htm?ca=7&w=3

Båda personernas telefonnummer stämmer enligt hitta.se, men priserna på dessa annonser verkar i mina ögon orealistiska.

/L

Gör den klassiska, ring (om du får tag på säljaren) och säg att du kommer och hämtar på plats

Finns det ingen 40D så kommer det någin dålig ursäkt, problemet är om det finns en 40D och han säljer till detta låga pris så kanske det är en stulen kamera som du sen blir av med när du lämnar in den på service.

God tro finns ju inte längre.........
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.