Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det tror jag inte. Christian Hylse är välkänd på Fotosidans annonssidor. Notera hur många annonser han har haft ute.
 
Det tror jag inte. Christian Hylse är välkänd på Fotosidans annonssidor. Notera hur många annonser han har haft ute.

Jepp, köper billigt av oss och säljer sedan vidare dyrare till oss igen, krämare heter det tror jag, inte den sorts handlare jag vill ha här i alla fall, men visst, säkert ärlig i affärerna
 
Jepp, köper billigt av oss och säljer sedan vidare dyrare till oss igen, krämare heter det tror jag, inte den sorts handlare jag vill ha här i alla fall, men visst, säkert ärlig i affärerna
Vore ju dumt att köpa dyrt och sälja billigt, vad är problemet, han är en affärsman.

Att köpa billigt och lägga på en marginal är ju vad alla gör som jobbar med försäljning.

Förklara gärna vad du menar?
 
Vore ju dumt att köpa dyrt och sälja billigt, vad är problemet, han är en affärsman.

Att köpa billigt och lägga på en marginal är ju vad alla gör som jobbar med försäljning.

Förklara gärna vad du menar?

Förklaringen stavas nog "avundsjuka" och "missunnsamhet"

Inget ovanligt fenomen i Sverige.
 
"Hello Dear,
I hope you are doing good. I am currently working for nurses without boundary in Uk and will like to buy the
camera to my Pastor who is in a school exchange programme in west Africa Nigeria as a birthday gift.

Den där pastorn måste ha en kopiös mängd med kameror vid det här laget och hans sjuksköterskor måste ha väldigt dålig fantasi om presenter.

Jag undrar också vem läkaren i Stockholm är, han som rekommenderar alla kamerorna. Någon som känner honom?
 
Förklaringen stavas nog "avundsjuka" och "missunnsamhet"

Inget ovanligt fenomen i Sverige.

Förklaringen är snarare att detta är en intressesida för fotointresserade, med medlemskap, som kan köpa och sälja grejer vi använder till varandra. Vem här har nytta av att nån jeppe köper upp prylarna först enbart för att tjäna pengar. Och sen sälja dyrare? Finns inte blocket och tradera för sånt, de håller ju hus där med. Jag tycker inte det är miissunnsamhet, varför ska vi ha ett mellanled här, killen ska ju inte använda grejerna, utan sälja dem igen här, men dyrare
 
Jepp, köper billigt av oss och säljer sedan vidare dyrare till oss igen, krämare heter det tror jag, inte den sorts handlare jag vill ha här i alla fall, men visst, säkert ärlig i affärerna

Jag skulle tro att mycket av det han säljer är köpt utomlands på e-bay och liknande. Lite vinst tar han naturligtvis men så slipper vi andra leta, buda och ha omaket med affärer utomlands. Det tar jag gärna med tanke på att han inte verkar lägga på särskilt mycket på priset. Köpte t.ex. mitt 80-200 F2.8 av honom för ynka 5400kr. Färgen var duktigt avskavd så ingen annan tordes köpa den. Jag tordes, därför att han provar ju prylarna innan han säljer vidare, dum vore han ju annars. Fler saker har jag köpt av honom och en gång prutade han oombedd ner priset 40%!
Han gör en välgärning för oss andra, även om han tjänar på det!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.