ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det där är en skitbra affär. Och det är ju många som bor i Skåne så det ju lätt att göra upp affären öga mot öga. Finns ju andra som skriver att de bor i norrlands inland. Trots det mycket bra priset kan denna faktist va ok.
 
k10d

Om grejorna är i bra skick verkar priset OK tycker jag för kamerahus, objektiv, kort och trådlös fjärr. Sålde själv bara huset utan kort men i originalkartong för den summan för ett par år sen.
 
ärliga köpare

Har lagt ut min kamera på blocket och får detta vänliga och fantastiska mail.

"Hello Dear,
I hope you are doing good. I am currently working for nurses without boundary in Uk and will like to buy the
camera to my Pastor who is in a school exchange programme in west Africa Nigeria as a birthday gift.

I was referred to this website by an Swedish Doctor in the hospital where we work, so he is the one giving me guide lines Can you ship> international? if so, let me have your paypal request or bank Details and shipment cost so i can make the payment and send you the shipping address.

Kind regards
Lil "

Vad sägs, ska jag acceptera hennes genomärliga betalning via paypal? =)
 
Åfan... det måste vara ett helt gäng som jobbar på nurses without bondary i England och känner svenska doktorer som rekommenderar dem att handla på blocket. Alla har de dessutom släktingar eller pastorer i Nigeria som behöver födelsedagspresenter. Märkligt....

Klart du ska skicka kameran till Nigeria :)
 
Klart det är en bluff men de har väl tänkt att du skickar innan pengarna sitter på kontot, eller går det bluffa när pengarna är registrerade?

De kör med falska paypal-sidor. Hyfsat bra gjorda men känner man till metoden eller lite om internet så syns det.
Man får ju också se sannolikheten i att nån från utlandet skall börja dammsuga "svenska" blocket på prylar?
 
Har lagt ut min kamera på blocket och får detta vänliga och fantastiska mail.

"Hello Dear,
I hope you are doing good. I am currently working for nurses without boundary in Uk and will like to buy the
camera to my Pastor who is in a school exchange programme in west Africa Nigeria as a birthday gift.

I was referred to this website by an Swedish Doctor in the hospital where we work, so he is the one giving me guide lines Can you ship> international? if so, let me have your paypal request or bank Details and shipment cost so i can make the payment and send you the shipping address.

Kind regards
Lil "

Vad sägs, ska jag acceptera hennes genomärliga betalning via paypal? =)

Det där mailet har jag oxå fått.
 
Canon New F-1

Världens bästa mekaniska kamera, men 5000:- är nog för mycket även med objektiven som följer med.
3-4000:- tror jag är mer rimligt.
 
Begagnade D700 finns idag ute för 13000-15000 kr. Det såldes helt nya på fotomässan i helgen för 17995.

Tror inte att folk alltid är så uppdaterade på dagspriserna utan enbart ser till vad de köpte prylarna för.......
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.