Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det priset är väl inte helt uppåt väggarna? Lite prutmån kanske.

Nja, priset är väl inte helt fel nej. Inte det som skulle vara det roliga utan den extrema särskrivningen. "Canan" och "D400".

Var D:et ska placeras i kamerabeteckningen på digitala Canonkameror gör rätt många fel på, inklusive en del framstående medlemmar här i forumet på Fotosidan.

Ja, vilket är lite pinsamt gjort av dem...

/w13
 
Jag sökte på TRADERA efter ett rödfilter.
Så hittade jag detta:

"Ett mycket fin filter märke ”Spectra” – panchromatic 90/50. Med snöre. Amerikansk produkt ”Photo research corporation , Burbank, California”. Spectra filter tillåter visuell bedömning och tolkning av en scen genom att komprimera scenen ljusstyrka kontrast - serien med den i filmen. När en scen är sedda genom en visning FILTER ljusstyrka når ögat minskas i tillräcklig utsträckning för att visa inte bara det allmänna utseendet på scenen som det visas på film, men också om belysning kontrast är rätt för just den typ av film som används. "Heta" områden som kan "bränna upp" och mörka områden som kan underexponerade är lättare att urskilja genom VISA FILTER än med blotta ögat. Det korrekta förfarandet är att minska belysning kontrast och det enklaste sättet att göra detta är att använda en fylla ljus eller en reflektor för mörka områden. "






Man kan tydligen göra mycket med filter numera, med snöre och allt.
Kanske är det ett digitalt filter? Eller framtidens Svenska språk?

de
Roy

Tjena Roy, detta är ett typiskt Google Translate jobb vilket är en favorit hos England baserade kriminella som blåser folk på Ebay, tradera, blocket.
 
Tänkte inte på att kolla upp det.
Isfl blir man ju lite nyfiken varför annonsen är skriven på engelska på ett svensk sida
Kanske nyinflyttad...
 
Det roliga i översättningen är bl.a. denna mening:

"att använda en fylla ljus eller en reflektor för mörka områden".

Vadå, att använda en fylla?
 
Objektivet är vääldigt ok hehe

Ja tänkte mest bara på att, det dröjer nog inte så långe innan våran "london" kille börjar förfina sina annonser, med bättre text och bättre priser, så att någon stackare kanske går pår det, fast vem vet, kanske finns några nybörjare som redan gått på det det, för lets face it. En erfaren fotograf köper inget som sägs vara nytt o obruten förpackning för mer än halva priset.
Och man säljer inget sånt heller, då lämnar man tillbaka det istället !!
 
Kommer aldrig köpa nåt från Blocket som jag inte kan hämta själv
Nja... Om jag kan prata med människan, vet var han bor, vem han är, och han bor i Gäddede, så hämtar jag ogärna själv...
De absolut övervägande del av säljare och köpare faktiskt inte skurkar.
Har några gånger betalat osedd i förväg på saker på Blocket, och aldrig blivit lurad. Ibland går inte på annat sätt, det finns alltid någon som hinner före mig.
 
http://www.blocket.se/vasterbotten/Canon_EOS_7D__Nyskick___8GB__Kvitto_Garanti_29010010.htm?ca=2&w=2

Har inte kontaktat personen själv men det låter helt klart skumt. Hämtas i Tärnaby (40 mil från Umeå) och telefonnumret finns inte på hitta.se

Nu tror jag du dömer lite väl fort... Att ha hemligt/oregistrerat nummer är han väl knappast ensam om, och ska inte heller lastas för det. Att han helst vill att kameran hämtas talar väl också för honom. Att du dessutom kan ringa är ju helt ok.
Att han säljer kameran väldigt billigt ska man väl som köpare vara glad åt.Men ring honom gärna och säg att han säkert kan få ut mer för sina grejor! ;-)
 
Nja... Om jag kan prata med människan, vet var han bor, vem han är, och han bor i Gäddede, så hämtar jag ogärna själv...
De absolut övervägande del av säljare och köpare faktiskt inte skurkar.
Har några gånger betalat osedd i förväg på saker på Blocket, och aldrig blivit lurad. Ibland går inte på annat sätt, det finns alltid någon som hinner före mig.

Grattis! Men förr eller senare går du på en riktig nit om du tror dig ha känsla för att kunna skilja på en ärlig människa från en tjuv. Tro mig.

/K
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.