Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

nu är det en 5d II med 24-105 för samma pris, 7800 kr, tycks vara det priset som gäller, samma i alla lurannonser, oavsett om det är turner, edwards eller nåt annat engelsktklingande namn som säljer, haha
 
Oops

Jag glömde, måste ju kopiera texten. Nu när det hade gått 10 minuter så var ju så klart annonsen borttagen…Den var helt underbar. Det kommer väl fler…
 
Här är en ny variant - har de glömt att köra texten genom automatöversättningen? http://www.blocket.se/gavleborg/Canon_70_200_Is_2_8_lens_29244724.htm?ca=10&w=3
Jag klistrar in "Darrell"s annonstext (för ett 70-200 IS) här då annonsen kommer att försvinna snart :)


Kwa ajili ya kuuza kanuni 70-200 IS 2.8 Lens. Nimenunua Lens kidogo zaidi ya mwaka mmoja uliopita na ni katika hali Safi na ina scratches hakuna. Inakuja kwa chujio Hoya kwamba amekuwa tangu siku mimi kununua vitu hivyo, ikiwa ni pamoja na kesi yake ya awali, kofia na Hood
 
Ja! Intressant just att det verkar vara Swahili. F u engelska, talas Swahili i Nigeeia? Med tanke på Nigeriabrev och en knäppis som ville jag skulle posta min kompaktkamera och stativ på blocket till Nigeria vore det intressant om personen eller ligan bakom Blocket bluffarna vore från Nigeria. Jag vill lägga till att då jag först kontaktades verkade inget konstigt (absolut inget Nigeriasnack) men han fick bilder på grejerna i 2mpx mailat till sig så var uppmärksam om det dyker upp någon suspekt annons på kolfiber stativ manfrotto 488rc2 eller Fuji s100fs.
 
och här är en till

Vet inte om det är samma som någon annan sett men i den här var säljaren från Orust.

Jag säljer min Canon EOS 5D Mark II med EF 24-105mm som jag har knappt använt den, så jag tänkte använda den för ett videoprojekt som inte hamna händer. Dess i perfekt skick med absolut inga repor och är i sin originalkartong med alla medföljande tillbehör och manualer mm
Pris 8,000:- och han hette också Edwards
 
Vet inte om det är samma som någon annan sett men i den här var säljaren från Orust.

Jag säljer min Canon EOS 5D Mark II med EF 24-105mm som jag har knappt använt den, så jag tänkte använda den för ett videoprojekt som inte hamna händer. Dess i perfekt skick med absolut inga repor och är i sin originalkartong med alla medföljande tillbehör och manualer mm
Pris 8,000:- och han hette också Edwards
Samma text har varit med innan iallafall
 
snart tappar man ju förtroendet för blocket... så vitt jag vet så är det hyfsat hårda krav på hur annonsen utformas... eller hur?!

Hur kommer denna igenom då?

http://www.blocket.se/gavleborg/Canon_70_200_Is_2_8_lens_29244724.htm?ca=15&w=3

Pris: 7 800:- Lån: 199 kr/mån Typ: Foto & Videokameror Gävle: Visa var


Kwa ajili ya kuuza kanuni 70-200 IS 2.8 Lens. Nimenunua Lens kidogo zaidi ya mwaka mmoja uliopita na ni katika hali Safi na ina scratches hakuna. Inakuja kwa chujio Hoya kwamba amekuwa tangu siku mimi kununua vitu hivyo, ikiwa ni pamoja na kesi yake ya awali, kofia na Hood
 
snart tappar man ju förtroendet för blocket... så vitt jag vet så är det hyfsat hårda krav på hur annonsen utformas... eller hur?!

Hur kommer denna igenom då?

http://www.blocket.se/gavleborg/Canon_70_200_Is_2_8_lens_29244724.htm?ca=15&w=3

Pris: 7 800:- Lån: 199 kr/mån Typ: Foto & Videokameror Gävle: Visa var


Kwa ajili ya kuuza kanuni 70-200 IS 2.8 Lens. Nimenunua Lens kidogo zaidi ya mwaka mmoja uliopita na ni katika hali Safi na ina scratches hakuna. Inakuja kwa chujio Hoya kwamba amekuwa tangu siku mimi kununua vitu hivyo, ikiwa ni pamoja na kesi yake ya awali, kofia na Hood

de har väl ingen som sitter och kollar alla annonser manuellt när de läggs in? Eller menar du att de har det? Det borde väl ske automatiskt och sen rensas när man ser att det är skumt, och då kan väl inte Blocket rå för att det läggs in även skumma annonser, precis som här på fotosidan, de läggs ju ut direkt när man har skrivit in dem.
 
de har väl ingen som sitter och kollar alla annonser manuellt när de läggs in? Eller menar du att de har det? Det borde väl ske automatiskt och sen rensas när man ser att det är skumt, och då kan väl inte Blocket rå för att det läggs in även skumma annonser, precis som här på fotosidan, de läggs ju ut direkt när man har skrivit in dem.

nej, de synas först... sen läggs de ut...
 
Som sagt så ska de kollas innan de läggs ut. Lägger man in en annons sent på kvällen eller på natten dröjer det till morgonen/förmiddagen innan den kommer in.
 
Nya i fält Nikon D90 (blockets rubrik)

Kanske något närproducerat.
Säljaren kallar sig Jan-Olof, inlagd 20.32 i region Gotland men kartan visar Åmål. Naturligtvis inget telnr. Jag kan inte uttala mig om priset, 8 500:-, det kan vara marknadsmässigt men dock typiskt bluffannonspris. Kan vara en äkta annons om det inte var för texten som ser något märklig ut. Gotländska?

"Ny Nikon D90 Digital DSLR Kamera + AF-S DX 18-200mm G VR objektiv KIT

Levereras med flera språk LCD-handboken

- 12,3-megapixel DX-formatets CMOS-bildsensor: I kombination med Nikons EXPEED bildbehandlingsteknik och optik NIKKOR, häpnadsväckande bildkvalitet garanteras.

- Kontinuerlig bildtagning så snabbt som 4,5 bilder per sekund: I kombination med snabb 0.15ms uppstart och blixtsnabba 65ms skjutning bli efter, dramatisk handling och avgörande ögonblicken fångas lätt.

- Världens första D-SLR med en HD-film sätt: Spela in filmisk kvalitet 24fps videoklipp med ljud i upp till 720p HD (1280 x 720 pixlar) i Motion JPEG-format, som förstärks av utbytbara NIKKOR-objektiv kvalitet och mångsidighet.

- Låg ljudnivå ISO-känslighet 200 till 3200: Hög signal / brus-komponenter och design levererar exceptionell prestanda, även vid höga ISO-inställning.

- 3-tums super densitet 920,000-dot färg LCD-skärmen: Hög upplösning, garantier 170 graders vidvinkel visning säker bildgranskning och filmuppspelning.

- Inbyggd sensorrengöring: Effektiv 4-frekvens, sensor Ultraljudsrengöring frigör bild förnedrande dammpartiklar från sensorns optiska lågpassfilter.

- 11-punkters AF-system: Kontinuerlig, snabb och exakt autofokus, förstärkt av Nikons system för motividentifiering, levererar rakbladsskärpa i en mängd olika villkor"


Jag har svarat. Får se vad som händer.
 
wow.... gissa vilket svar man fick på den märkliga annonsen :)

Hej, Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset. Tack. P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.

...........
å mitt svar på detta var:

Count your days, they are about to run out...

:)
 
NYA i fält Nikon D90

Jag visade intresse och mailade följande text:
Hej
När du säger nya så menar du ioöppnad låda eller vad.Var bor du om man vill beskada fyndet innan om man nu vill ha en snabb affär
mvhm

Som Googleöversatt blir:
Hi
When you say new so do you ioöppnad vad.Var box or do you live if you want to view the find before now if you want a quick deal
mvhm

Hade jag fått ett sådant annonssvar hade jag nog blivit fundersam.
Det välbekanta svaret kom nyss, denna gång från [email protected]:

Hej,
Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i England för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.
Tack.
P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.
 
Som sagt så ska de kollas innan de läggs ut. Lägger man in en annons sent på kvällen eller på natten dröjer det till morgonen/förmiddagen innan den kommer in.

Nja höddödu =)

Det står så på sidan, men senast jag lade in en annons gjorde jag det kring kl20. kl2115 fick jag första samtalet =)

Antingen var det någon som ville ha ob-tillägg, eller så är det något annat lurt.
 
Nja höddödu =)

Det står så på sidan, men senast jag lade in en annons gjorde jag det kring kl20. kl2115 fick jag första samtalet =)

Antingen var det någon som ville ha ob-tillägg, eller så är det något annat lurt.

Sent på kvällen/natten skrev jag. De har dock börjat ta in annonser senare än de gjorde förr, men om du idag bläddrar tillbaka så finns det inte en enda annons som är intagen efter 23:56. Nästa därefter kommer 07:25 på morgonen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.