Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Och favoritmailsvar på ovannämnda annons:
"Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset."

Annonsen är borta. Fick han sälja objektivet med tillhörande mystiska tillbehör? Synd att jag inte kopierade texten. Den var rolig.

Ja, ibland förvånas man över att de inte ens kollar översättningen: hood, (tripod) mount och(lens case): huva, Fäste och fallet (valde visst fel sorts case). Ibland undrar jag om vissa skriver ursprungstexten på annat språk än engelska då jag, trots 19 år i Kanada inte kan lista ut från googleöversättning vad som stått på ursprungstexten. Annonsen från Norrland om 7d var läskig, hade personen inte begärt så löjligt lite för kittet hade man lättare gått på det då språket var bra.

Jag har skrivit om det förut men jag gör det igen bilderna ser amatörmässiga ut (det ser äkta ut) det är det som skrämmer . Om som sagt bara priset vore mera "normalt" så kanske man skulle bli blåst att inte Blocket agerar mer är bedrövligt.

Tidigare har de kopierat riktiga annonser från ebay. Texter o bilder. Det är väl därför själva annonsen ser riktig ut, förutom språk o pris.
/L

Tidigare har de kopierat riktiga annonser från ebay. Texter o bilder. Det är väl därför själva annonsen ser riktig ut, förutom språk o pris.
/L

Vilket jobb dom lägger ner och han/dom begår brott efter brott kopiera bilder är ju inte heller okej + att dom betalar väl blocket för annonsera kanske inte så mycket men ändå.
tydligen går folk på detta eftersom han/dom fortfarande håller på. Arma människor.

Jovisst lägger de ner tid, men samtidigt behöver de inte satsa lång tid för att eventuellt sälja sin produkt flera gånger om, så det är säkert en lukrativ bransch om inte samvetet sätter stopp.
/L

Det där är en rätt intressant kamera för fågelskådare som vill fotografera med tubkikare så priset är kanske inte så befängt som det verkar.
Inom specialområden kan kameror som för andra verkar vara hopplöst föråldrade ändå vara attraktiva eftersom det inte finns aktuella modeller med motsvarande finesser eller tillbehör. Jag köpte exempelvis för tre år sedan en begagnad Olympus C-7070 avancerad digitalkompakt, att ha för undervattensfoto. Priset var 2000 kronor. Ett år senare sålde jag den för 3000 kronor till en kille som absolut ville ha en sådan för sin undervattensfotografi. Alternativet var en systemkamera med uv-hus som kostade ungefär 10x så mycket.

Bedrägeriförsök i Blockets namn

Ingen annons, men jag lägger info här ändå eftersom jag tror många följer denna tråd.

Inatt fick jag ett mail från adressen [email protected]. Klistrar in det nedan.
Jag skickade mailet vidare till Blocket och de bekräftar att detta är ett försök att få kort/konto-uppgifter.

Varför jag fått detta beror säkert på att jag ibland går in i mailväxling med folk som lägger ut bluffannonser.

Här kommer mailet:. Länken är nerkortad och den ska man undvika att klicka på!

Rubrik
Viktigt skyddslarm! Anti Spam säker verifiering‏

Text
(Detta meddelande går inte att svara på)

Hej,
Under våra regelbundna underhåll av kontot och kontrollförfaranden,
Vi har upptäckt ett litet fel i ditt konto.
Bekräftar det säkert personlig information klicka på länken nedan:

https://blocket.se/confined.payex.com/.......

Kontrollera ditt konto och dra nytta av fördelarna
online-konton och för att förhindra identitetsstöld och bedrägerier i
ditt konto.

---------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se - Sveriges största köp & sälj marknad

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar