ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Snubben sålde en större utrustning vari ingick tre st "skarvhylsor". Enligt bilden var det mellanringar -:)

Fett med skarvhylsor jue! Ska jag ta o köpa mig tror jag... Sen kan man bygga sin eget supperobjektiv med allt i ett. Bara till att skarva en tele, en normalzom och en macro. Där var ju tre st med så det borde ju funka :0)

Ang. Tradera-annonsen så är det ju egentligen inte mycket som är fel med den. Systemkamera, nja, det är det ju inte och att batteriet är fullt spelar väl liksom inte så stor roll. Priset är rimligt tycker jag.

Märke: Canon
Modell: 50L
Produkt: Canon FDn 50/1,2
Finns i: Uppsala
Pris: 11 000 kr

För ett FD??? öhhhh....Finns anonns ute på EF 50 f/1.2L för en 500 till...

http://www.blocket.se/sodermanland/Expert_kamera__KONICA_MINOLTA__23713833.htm?ca=6&w=3

Nypris 12000,

Var superzoomarna så dyra i början?
Har flera gånger sett liknande priser och begärda beg,priser därefter.

Är ju inte omöjligt att det kan finnas någon mindre insatt som vill göra affär om det finns inköpskvitton på dessa belopp.

Det står ju inte ens vilken modell det handlar om! Heh! Har jag rätt om jag gissar på Dimage Z5, tror ni? År 2005 kostade den i så fall cirka $480 i USA eller £350 i UK, kanske något dyrare i Sverige.
...eller är det en Z3, som har ytterligare några år på nacken? :)
Med "mindre insatt" menar du "helt bakom flötet". Eller hur!? :)

Att annonsen ser ut som om det är en kamera som säljs, medan det i själva verket bara är en broschyr. Samma metod som de som sålde foton av Xbox 360 för några tusenlappar, veckan innan den kom till Europa (men fanns i USA), eftersom folk trodde att auktionerna gällde riktiga prylar.

ANNONS