ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Att annonsen ser ut som om det är en kamera som säljs, medan det i själva verket bara är en broschyr. Samma metod som de som sålde foton av Xbox 360 för några tusenlappar, veckan innan den kom till Europa (men fanns i USA), eftersom folk trodde att auktionerna gällde riktiga prylar.
Nu står det faktiskt i beskrivningen:
"Broschyr Nikon F100 i bra skick och utförande."

I beskrivningen, ja. Men om säljaren hade ärliga avsikter skulle det ju dels stå i rubriken, och dels skulle en broschyr inte ligga under kamera och fotoutrustning.

Att annonsen ser ut som om det är en kamera som säljs, medan det i själva verket bara är en broschyr. Samma metod som de som sålde foton av Xbox 360 för några tusenlappar, veckan innan den kom till Europa (men fanns i USA), eftersom folk trodde att auktionerna gällde riktiga prylar.

Det där har jag sett på tv (the real hustle, eller vad det nu heter) =)

Bedragarna sålde ett begränsat antal mycket exklusiva kontorsstolar av ett välkänt märke.
Priset var riktigt bra, och det fanns bilder och tekniska data (mått, vikt, osv) på produkten.

Läste man noggrant framgick det av specifikationerna att det var en liten modell av stolen Några centimeter hög =)

Helt lagligt trick, men naturligtvis surt för de som betalade x antal tusen pund för en liten leksaksstol =)

http://www.blocket.se/sodermanland/Expert_kamera__KONICA_MINOLTA__23713833.htm?ca=6&w=3

Nypris 12000,

Var superzoomarna så dyra i början?
Har flera gånger sett liknande priser och begärda beg,priser därefter.

Är ju inte omöjligt att det kan finnas någon mindre insatt som vill göra affär om det finns inköpskvitton på dessa belopp.
Dom kunde ligga uppåt det priset i alla fall. Vi hade en Dimage 7i på jobbet för ett antal år sedan, tror den kostade runt 10 000:-. Listpriset i US var enligt dpreview 999$ http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7i/page2.asp

men nu är de galna här också. Nya Canon-100:an kostar 9500 kr och finns i lager hos flera handlare i sthlm, ändå försöker någon sälja den för 12500 kr här på fotomarknaden, och då är det att anse som begagnat även om det är rätt nytt. Märkligt.

men nu är de galna här också. Nya Canon-100:an kostar 9500 kr och finns i lager hos flera handlare i sthlm, ändå försöker någon sälja den för 12500 kr här på fotomarknaden, och då är det att anse som begagnat även om det är rätt nytt. Märkligt.

Förstår inte heller varför man som säljare SKRIKER I SIN ANNONS ATT MAN SÄLJER TILL "BÄSTA BUD" MEN ATT DET BÄSTA BUDET VAR FÖR LÅGT FÖR ATT SÄLJA TILL "BÄSTA BUD" OCH ATT MAN INTE SKALL SVARA PÅ SKAMBUD.

Det undrar jag.... ;)

Förstår inte heller varför man som säljare SKRIKER I SIN ANNONS ATT MAN SÄLJER TILL "BÄSTA BUD" MEN ATT DET BÄSTA BUDET VAR FÖR LÅGT FÖR ATT SÄLJA TILL "BÄSTA BUD" OCH ATT MAN INTE SKALL SVARA PÅ SKAMBUD.

Det undrar jag.... ;)

Det undrar jag med...
En sak till jag undrar. Han har ju skrivit att man kan kolla prisjakt, där finns ju utländska butiker åxå... köper hellre nytt från england med garanti än beggat utan garanti för samma pris...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar