Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Jo tycker det, som "hundmat", pausen mellan "stavas alltså" är betydligt större.

Om t.ex. "samtal" är ett ord varför skulle inte "laddaupp" vara de också?

Med det finns ju redan den här tråden att fortsätta i: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=100606

Blocketannonser med mycket slarvfel i borde ju betyda att man kan göra ett klipp? Om det nu är slarvfel så betyder det ju att personen inte bryr sig så mycke om annonsen, och kanske därför inte heller bryr sig om han gör en dålig affär?

Mycket konstigt folk på blocket... sålt en del bilar och motorcyklar, inga probs med prut eller så, bara att sätta ett vettigt pris från början.

Nu är jag på jakt efter en enklare systemkamera och har skickat ett par mail till en del med direkt otrevliga svar tillbaka, ett ex var en som ville sälja sin 1,5 år gamla nikon d40 för 3500, jag frågade snällt om det gick att göra något på det priset och påpekade att en ny kostar 3000, svaret: köp en ny då! min kostar 3500! Kunde vart ok om det vart nåt kul objektiv eller liknande. Men nu var det en med utgången garanti, utan org. förpackning. Denna visa upprepar sig ofta...

Tror jag köra den taktiken när det är dags att byta bil, min kostade c:a 300k ny, då drar jag av max 10% när jag ska annonsera ut den, någon som tror att jag får sålt den?

Nu är jag på jakt efter en enklare systemkamera och har skickat ett par mail till en del med direkt otrevliga svar tillbaka, ett ex var en som ville sälja sin 1,5 år gamla nikon d40 för 3500, jag frågade snällt om det gick att göra något på det priset och påpekade att en ny kostar 3000, svaret: köp en ny då!

Det har väl vederbörande helt rätt i? Att pruta på en vara med ett så medvetet för högt pris, tror jag är lönlöst. Säljaren väntar helt enkelt in en naiv köpare. Vi kan göra oss hur lustiga som helst över det beteendet, men om någon gör pengar på att sälja "för dyrt" så lär det fortsätta.

Men jag gillar det inte heller. Å andra sidan bläddrar jag bara vidare när det dyker upp.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar