Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Jag tycker att killen ska ha credit för en fantastisk beskrivning. Helt klart ett riktigt proffs på markandsföring.

"Jag känner mig proffsig när jag fotar med min MinoltaSRT101b. Skulle känna mig som en riktig nybörjare om jag sprang runt med en superny, superdyr, fjäderlätt o plastig finessleksak. Jag har försökt några gånger att tvinga mig använda min nyare Minolta med helautomatik, finesser o hela fadderittan men det är inget spännande eller kul! Den nästan förstör nöjet med att fota!

En Minolta SRT 101b är en riktig trotjänare som aldrig sviker.

Det bästa av allt är att om man bara tar sig lite tid att lära sig detta med bländare/tid på en systemkamera samt olika kornighet/ljusstyrka på filmer så kommer snart familjealbumet att förvandlas till en knivskarp och sagolik färgexplosion!

Digitalkamerorna kan bara ta o slänga sig i sjön, än så länge i alla fall.

Alt säljes i ett och samma paket, inga styckessäljningar."

Jag sparar det till eftervärlden här eftersom jag gillade hans beskrivning.

Visst är den komisk....fick mig ett gott skratt i morse när jag läste annonsen ;)
Frågan är hur många bud han kommer att få?
Jag har för mig att jag gav 140:- för en SR101:a på Tradera för nått år sen. Visserligen utan telezoom men väl med en 50:a till. Den står nu på hyllan i Minoltasamlingen.

Men det framkommer inte varför han vill bli av med sin så otroligt fantastiska analoga Minolta ...

Jag tror att han vill berika någon annans liv genom att ge den personen chansen få ett "...familjealbumet [som] ...förvandlas till en knivskarp och sagolik färgexplosion."

En vänligt sinnan person alltså. Det borde finnas fler av dessa, tycker jag. Jag har förresten en superbra Canon 20D till salu om några månader. Varför köpa på sig en dyr och ny kamera då man kan få min långmilare för en billigpeng. Kameran har jag aldrig haft några problem med, den bara går och går, snart upp i 150000 exponeringar. Den klarar säkert 150000 till.

Jag tror att han vill berika någon annans liv genom att ge den personen chansen få ett "...familjealbumet [som] ...förvandlas till en knivskarp och sagolik färgexplosion."

En vänligt sinnan person alltså. Det borde finnas fler av dessa, tycker jag. Jag har förresten en superbra Canon 20D till salu om några månader. Varför köpa på sig en dyr och ny kamera då man kan få min långmilare för en billigpeng. Kameran har jag aldrig haft några problem med, den bara går och går, snart upp i 150000 exponeringar. Den klarar säkert 150000 till.

Kanske lite OT men, hur långt orkar en kamera egentligen? Har ju en 40D, har hört allt mellan 100- 120 000 exp. Hur långt orkar slutaren?

Kanske lite OT men, hur långt orkar en kamera egentligen? Har ju en 40D, har hört allt mellan 100- 120 000 exp. Hur långt orkar slutaren?

De siffror du nämner där har jag hört gällande 5-serien och 1-serien. Jag hoppas på att den Canon 5D jag köpt begagnad ska klara upp emot 100-150000 men vet inte om min 30D som nu gått ca 30000 kommer att klara lika många. Det är heller inte garantier, utan "uppskattningar" från tillverkaren vad jag förstår.

Jag tycker att killen ska ha credit för en fantastisk beskrivning. Helt klart ett riktigt proffs på markandsföring ...

Fotosidan recension:
Minolta SRT101b

2004-06-04 Danlo

Jag känner mig proffsig när jag fotar med min MinoltaSRT101b. Skulle känna mig som en riktig nybörjare om jag sprang runt med en superny, superdyr, fjäderlätt o plastig finessleksak. Jag har försökt några gånger att tvinga mig använda min nyare Minolta …

En Minolta SRT 101b är en riktig trotjänare som aldrig sviker. Ibland måste jag sitta med den liggandes i knät eller i handen bara för att känna dess råstyrka som väntar på att få avfyras. Jag älskar den, och jag kommer gråta floder dagen den ger upp. …

Det bästa av allt är att om man bara tar sig lite tid att lära sig detta med bländare/tid … så kommer snart familjealbumet att förvandlas till en knivskarp och sagolik färgexplosion!

Köpt hos: Begagnad, enbart huset - www.tradera.com
Pris: 250.00

Jag äger en sådan kamera och inte visste jag att det var en sån raritet. Nån som vill köpa? Jag skiljs från den med en tår i ögat för, säj 5000kr vid snabb affär.

/K

Jag tycker att killen ska ha credit för en fantastisk beskrivning. Helt klart ett riktigt proffs på markandsföring.

"/.../ Det bästa av allt är att om man bara tar sig lite tid att lära sig detta med bländare/tid på en systemkamera samt olika kornighet/ljusstyrka på filmer så kommer snart familjealbumet att förvandlas till en knivskarp och sagolik färgexplosion! /.../"

Jag sparar det till eftervärlden här eftersom jag gillade hans beskrivning.

Jag tyckte att det var lite småroligt att han uppenbarligen inte själv har lärt sig detta med bländare/tid och kornighet/ljuskänslighet (ljusstyrka på film? va?) utan de tre bilder han verkar ha tagit själv är riktigt jäkla oskarpa. Tillräckligt oskarpa för att jag skulle skämmas för att nästan ens spara dem över huvud taget.

Jag tyckte att det var lite småroligt att han uppenbarligen inte själv har lärt sig detta med bländare/tid och kornighet/ljuskänslighet (ljusstyrka på film? va?) utan de tre bilder han verkar ha tagit själv är riktigt jäkla oskarpa. Tillräckligt oskarpa för att jag skulle skämmas för att nästan ens spara dem över huvud taget.

Men annonsbilderna på den analoga kameran är givetvis tagna med en digital kamera, och det ser man ju tydligt i beskrivningen att digitalkameror bara är skräp.

Men annonsbilderna på den analoga kameran är givetvis tagna med en digital kamera, och det ser man ju tydligt i beskrivningen att digitalkameror bara är skräp.

Det kanske är samma snubbe som säljer på Tradera som skrev FS recensionen 2004 och då förstår man om bilderna på objekten inte blev så bra, det känslomässiga traumat att behöva skiljas från dyrgripen torde ha varit honom övermäktig.

FS recensionen:
"Jag älskar den, och jag kommer gråta floder dagen den ger upp. "

Grabben är utan tvekan en begåvning när det gäller att exercera med superlativ.

"Med ett ljusstarkt 50mm objektiv är det rena drömmen för en nybörjare men även ett effektivt vapen för de mest finslipade proffsen"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar