Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det är förstås inte bara på Blocket man kan hitta galna annonser. Häromdan såg jag en Canon 30D här på fotosidan för bara 6000 kr.

Det är nästan dubbelt så mycket som de brukar ligga på...

Letade sjäv 30D/40D en längre tid (senaste månaderna) och har aldrig sett en 30D för ett så lågt pris som 3000:-

Du får hojta nästa gång du ser en så billigt :)

Här ett annat fynd. http://www.pixmania.se/se/se/2666964/art/kodak/easyshare-easyshare-m320.html
 
Prisvärd ju!!!

Letade sjäv 30D/40D en längre tid (senaste månaderna) och har aldrig sett en 30D för ett så lågt pris som 3000:-

Du får hojta nästa gång du ser en så billigt :)

Här ett annat fynd. http://www.pixmania.se/se/se/2666964/art/kodak/easyshare-easyshare-m320.html

Har hört att denna är specialutrustad men bla utvecklingsbar diskmaskin, bodydouble som man en lat dag kan utnyttja på jobbet. Det viskas även om att Huble kommer kunna få kraftig konkurans här nu om detta blir var man egendom, så NASA är lite oroliga...
 
Har hört att denna är specialutrustad men bla utvecklingsbar diskmaskin, bodydouble som man en lat dag kan utnyttja på jobbet. Det viskas även om att Huble kommer kunna få kraftig konkurans här nu om detta blir var man egendom, så NASA är lite oroliga...

Hahaha! Så måste det vara.
Perfekt med ett garv innan man går och lägger sig.
 
Letade sjäv 30D/40D en längre tid (senaste månaderna) och har aldrig sett en 30D för ett så lågt pris som 3000:-

Du får hojta nästa gång du ser en så billigt :)

Nä, det har faktiskt inte jag heller om jag ska vara helt ärlig. Men däremot har jag sett flera stycken som har legat strax över 3000. Det var därför jag skrev att den var nästan dubbelt så dyr :)

Men 3000 är faktiskt vad jag själv räknar med att få när jag säljer min 30D inom kort. Allt över det är bonus.
 
Nä, det har faktiskt inte jag heller om jag ska vara helt ärlig. Men däremot har jag sett flera stycken som har legat strax över 3000. Det var därför jag skrev att den var nästan dubbelt så dyr :)

Men 3000 är faktiskt vad jag själv räknar med att få när jag säljer min 30D inom kort. Allt över det är bonus.

Uppgradering till 40/50d?
Hade jag inte köpt kamera nyligen så hade vi kunnat göra affär :)
 
Nä, det har faktiskt inte jag heller om jag ska vara helt ärlig. Men däremot har jag sett flera stycken som har legat strax över 3000. Det var därför jag skrev att den var nästan dubbelt så dyr :)

Men 3000 är faktiskt vad jag själv räknar med att få när jag säljer min 30D inom kort. Allt över det är bonus.

3000 tusen för en 30D är nog lite i nederkant idag, begagnatpriserna i Sverige har faktiskt gått upp lite pga fallande kronkurs, jag fick 3000 kr för min 20D och en 30D borde du få mellan 3500 kr och 4000 kr för!
//Chasid
 
Mycket möjligt. Det ligger en 30D här på fotosidan för 3500. Så det är klart jag hoppas på att få mer än 3000, men jag räknar inte med det.

Nä, jag hoppade ytterligare ett snäpp uppåt, till en 1D mkII. Även om det är en gammal kamera idag, så känns det som en ordentlig uppgradering.
 
Folk utgår alltid från inköpsvärde, drar av 30-35% och tycker det blir ett fynd. För 9500:- får man bra mycket bättre utrustning, nytt med garanti :)
 
Man får en a700 + 18-70 + 70-300 från England med den summan...Plus lite krimskrams om man skulle vilja ha det med :S xD
 
Har läst om hur endel skickar mail och påpekar priser på Blocket-annonser mest för att få tala om hur man tror att säljaren vill blåsa folk. Det är ingen som skickat mail till Gårdefelts och påpekat att deras D700 kostar 35 223:- men att den finns hos Digiswe för 22 096:-??

Vem försöker dom blåsa? Eller är det stöldgods Digiswe säljer?
 
Har inte jättekoll på Nikon men den nedre annonsen tycker jag verkar vara ett rätt bra pris lr är jag helt ute och cyklar?
Det är det nog, men vem i helsefyr köper ett helt paket med gammalt mög för 13 lakan? Att inte tillåta folk att köpa delar är ett utmärkt sätt att aldrig få något sålt. Jag skulle personligen gärna köpa några av objektiven, men aldrig att jag köper alltihop. Där finns redan saker som jag har, och andra som är omöjliga att sälja eller värdelösa.

Hur vanligt är det med folk som säljer 3-4 bilar i "paket"? Det är ungefär lika smart. Eller varför inte en komplett skidutrustning. Skidor, stavar, pjäxor, byxor, hjälm, jacka, handskar. Säljes ej separat.
 
Det är det nog, men vem i helsefyr köper ett helt paket med gammalt mög för 13 lakan? Att inte tillåta folk att köpa delar är ett utmärkt sätt att aldrig få något sålt. Jag skulle personligen gärna köpa några av objektiven, men aldrig att jag köper alltihop. Där finns redan saker som jag har, och andra som är omöjliga att sälja eller värdelösa.

Hur vanligt är det med folk som säljer 3-4 bilar i "paket"? Det är ungefär lika smart. Eller varför inte en komplett skidutrustning. Skidor, stavar, pjäxor, byxor, hjälm, jacka, handskar. Säljes ej separat.

Jag köper ofta kamera paket på det viset sen säljer jag det jag inte vill ha och får kvar det jag vill ha nästan gratis. Så för min del är det jättebra när folk säljer så, sen kanske inte detta paket var exakt något jätteklipp att sälja vidare men som jag sa tidigare har jag ingen jättekoll på Nikon optiks värde men ett 85/1.8 och 80-200/2.8 bör det ju finnas en hel del värde i eller?
 
Jag köper ofta kamera paket på det viset sen säljer jag det jag inte vill ha och får kvar det jag vill ha nästan gratis. Så för min del är det jättebra när folk säljer så, sen kanske inte detta paket var exakt något jätteklipp att sälja vidare men som jag sa tidigare har jag ingen jättekoll på Nikon optiks värde men ett 85/1.8 och 80-200/2.8 bör det ju finnas en hel del värde i eller?
Ja, det är fina objektiv. Men du lär gå back eftersom det mesta av resten är osäljbart.
 
Gäsp, nu har det gått inflation i att ta mer betalt för begagnade kitobjektiv här på fotosidans annonsmarknad än vad de kostar nya i affär på billigaste stället. Lustigt, särskilt som att kitobjektiven är väl kanske inte det folk här mest är ute efter, utan mer är på väg ifrån.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.