ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

.......

Kwa ajili ya kuuza kanuni 70-200 IS 2.8 Lens. Nimenunua Lens kidogo zaidi ya mwaka mmoja uliopita na ni katika hali Safi na ina scratches hakuna. Inakuja kwa chujio Hoya kwamba amekuwa tangu siku mimi kununua vitu hivyo, ikiwa ni pamoja na kesi yake ya awali, kofia na Hood

Blocketgranskaren kanske trodde att det var finska. Men det är väl inte heller tillåtet?
 
För att sluta att tjata om alla bluffannonser. Här har ni en mer raffinerad säljare av en 5d. Men är väl rätt vanligt vad gäller 5d, oärlighet kring ålder och antal exponeringar. Säger att han köpte kameran för tio månader sedan, vilket säkert stämmer, men inte att det måste ha skett begagnat, för dels var kameran utgången, dels tyder serienumret som han anger att den är av äldsta årsmodell, dvs från 2005. Inte så bra som det verkar alltså.
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_5D_29278324.htm?ca=11&w=1
 
För att sluta att tjata om alla bluffannonser. Här har ni en mer raffinerad säljare av en 5d. Men är väl rätt vanligt vad gäller 5d, oärlighet kring ålder och antal exponeringar.
Nja, annonsen nämner väl inget om antalet exponeringar? Och även om säljaren är så ärlig att han visar serienumret vet du väl inte hur länge den legat på hyllan hos en fotohandlare?

Låter för övrigt som ett ganska bra pris, tycker jag.
 
Nja, annonsen nämner väl inget om antalet exponeringar? Och även om säljaren är så ärlig att han visar serienumret vet du väl inte hur länge den legat på hyllan hos en fotohandlare?

Låter för övrigt som ett ganska bra pris, tycker jag.

Menade att man ofta döljer ålder och exponeringar med denna modell. Så även här vad gäller ålder, inte alla som kan tyda serienumret
 
Senast ändrad:
Jag gick på en nit. Svarade fort som tusan på en annon förra lördagen kl 22.30.Det dök upp en D 90 några månader gammal såld från en [email protected] uppe i Luleå..Jag mitt dumma nöt slog till och betalade in 4900:- på hans konto i seb på måndagen..Blåååst är jag..Frågan är om det är möjligt att få tillbaka mina pengar? Jag har polisanmält men något hopp om att få tillbaka det tror jag inte..
 
Trist!
Har Du varit i kontakt med banken? De måste ju spärra kontot. Då går det inte att överföra pengar dit.
Just det räddade mig en gång när jag var sugen på en EOS 40D.

Gissar att Du har visst hopp ändå om det gäller ett konto i SEB. Man lär väl legItimera sig för att öppna konto i svensk bank.
/L
 
Jag kvistar in på banken på måndag och visar mejkontakt så kan dom kolla vem som äger kontot. Det är säkert stängt och tömt.men det ska bli intressant och se om man kan göra en sökning via kronofogden.Men kontot ägs säkert av någon "målvakt" utan tillgångar.MEN jag har en drulle försäkring..Hur drullig får man bli? jag hör med länsförsäkringar. Fan jag som har laddat ner en rockvideo om Nikon D90 som jag har sett avigt och rätt.
 
Jag kvistar in på banken på måndag och visar mejkontakt så kan dom kolla vem som äger kontot. Det är säkert stängt och tömt.men det ska bli intressant och se om man kan göra en sökning via kronofogden.Men kontot ägs säkert av någon "målvakt" utan tillgångar.MEN jag har en drulle försäkring..Hur drullig får man bli? jag hör med länsförsäkringar. Fan jag som har laddat ner en rockvideo om Nikon D90 som jag har sett avigt och rätt.

Förvänta dig inga svar från banken. Dom lämnar bara ut uppgifter om ägaren till polisen. Tyvärr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.