Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Försöka duger brukar det heta. Undrar om det inte är så att vissa här som gör sig lustiga över annonsörers försök att få ut så mycket som möjligt i verkligheten skulle ta i likadant om de skulle annonsera ut några prylar.

Det är lätt att kommentera annonser som personer har lagt ut på blocket där begärt pris kan te sig vara i högsta laget. Men alla sitter inte och lusläser annonser eller har kunskap om vad som är ett skäligt pris.

För en del är ju skadeglädjen den enda sanna glädjen, eller hur?
 
Försöka duger brukar det heta. Undrar om det inte är så att vissa här som gör sig lustiga över annonsörers försök att få ut så mycket som möjligt i verkligheten skulle ta i likadant om de skulle annonsera ut några prylar.

Det är lätt att kommentera annonser som personer har lagt ut på blocket där begärt pris kan te sig vara i högsta laget. Men alla sitter inte och lusläser annonser eller har kunskap om vad som är ett skäligt pris.

För en del är ju skadeglädjen den enda sanna glädjen, eller hur?

Ja, självklart är det möjligt. Det finns gott om människor som gärna pekar på andra och skrattar medan de själva inte har rent på sin bakgård.

Att vara skadeglad tycker jag inte är så konstigt eller fel, det är nog nästan alla titt som tätt (inklusive mig själv), även om de kanske inte vill medge det. Jag kan till exempel glädjas utav att extremt arroganta personer hamnar i situationer där de inser hur små de egentligen är. Visserligen kanske det bara är jag som är konstig :)
 
vad säger ni om den här då, någon som vill göra en "kameraexpertvariant", låter ju halvmkt som det var ett företag, men det är ju en fejk, dels finns inga kameror, dels inte till det priset.
http://www.blocket.se/vi/19837576.htm?ca=11_s

Det jag undrar mest är hur något som ska skickas inom 24h efterbeställning kan ta 20 dagar att leta sig fram till köparen. Cyklar de ut grejerna eller? Handlar nog snarare om gråimport än om lurendrejeri.
 
Det jag undrar mest är hur något som ska skickas inom 24h efterbeställning kan ta 20 dagar att leta sig fram till köparen. Cyklar de ut grejerna eller? Handlar nog snarare om gråimport än om lurendrejeri.

gråimport som kan sälja nya 5d för under 18 tusen? Varifrån kommer de kamerorna då? Så billigt finns väl ingenstans i världen och var ligger deras vinst i så fall? Klart det är bluff.
 
Det jag undrar mest är hur något som ska skickas inom 24h efterbeställning kan ta 20 dagar att leta sig fram till köparen. Cyklar de ut grejerna eller? Handlar nog snarare om gråimport än om lurendrejeri.

Läs om, läs rätt ;)

Ordererkännande inom 24h

Fast jag tvivlar ändå.
 
Fick svar med detta.. Inte ett ord om det jag frågade efter.. Känns inte helt orealistiska priser om man tex kollar på 50D

Canon EOS 40D 5.900:-
Canon EOS 50D 8.650:-
Canon EOS 450D 4.600:-
Nikon D3 24.900:-
Nikon D300 8.300:-
Nikon D700 16.750:-
Nikon D80 4.600:-
Nikon D90 7.150:-
 
Fick svar med detta.. Inte ett ord om det jag frågade efter.. Känns inte helt orealistiska priser om man tex kollar på 50D

Canon EOS 40D 5.900:-
Canon EOS 50D 8.650:-
Canon EOS 450D 4.600:-
Nikon D3 24.900:-
Nikon D300 8.300:-
Nikon D700 16.750:-
Nikon D80 4.600:-
Nikon D90 7.150:-

jag betala 4700:- för min 450D hos NetOnNet
 
Grattis.. eller vad säger man?:) Med andra ord verkar det vara ganska skiftande priser för 40D och 50D går väl inte få i sverige för det priset han har?
 
Ligger en riktigt billig 5D mark II på blocket nu. Skrev och frågade efter ett telefonnummer men har inte fått nått svar. Känns lite suspekt. Varför skulle någon sälja en splitter ny kamera för 6000 under dess värde?
 
Ligger en riktigt billig 5D mark II på blocket nu. Skrev och frågade efter ett telefonnummer men har inte fått nått svar. Känns lite suspekt. Varför skulle någon sälja en splitter ny kamera för 6000 under dess värde?

Japp, har nämnts i tråden ett flertal gånger. Kanske någon som försöker sälja en begagnad 5D i hopp om att någon misstar den för en MkII?
 
Jag ringde och pratade med killen som sa att han håller på och startar ett företag som sysslar med import av allt möjligt, TV, kameror osv. Tar tydligen 25k för D3:an. Hävdade att de fortfarande skulle gå med vinst trots det otroligt låga priset. Skickas mot postförskott. Då vet man ju inte alls vad man hämtar ut. Slå till? Njaaa...
 
Jag ringde och pratade med killen som sa att han håller på och startar ett företag som sysslar med import av allt möjligt, TV, kameror osv. Tar tydligen 25k för D3:an. Hävdade att de fortfarande skulle gå med vinst trots det otroligt låga priset. Skickas mot postförskott. Då vet man ju inte alls vad man hämtar ut. Slå till? Njaaa...

Man kan inte besöka honom och titta på sakerna innan man köper då?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.