Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

nej, har mailat honom. Får v'äl föest se om han "stulit" bilden och inte vet bättre

EDIT: Mailat. De får granska den så ingen blir lurad under tiden han svara mig

/Stefan

Han kanske har skrivit fel eller varit slarvig.. av min erfarenhet så verkar det vara ytterst få människor som kan skilja på tex 40D och D40, inte minst här på forumet..

Nja tror inte det. Om det är hans kamera borde han veta att det han har är en gammal kamera med 3 mp inte 8 och att inte EFs gluggar passar på den. Om han använt den vill säga. Han beskriver ju verkligen en 30D vilket det också står i rubriken att det är. Bilden säger dock något annat.

Eller denna här på FS.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=120943

Känns som om det är bättre att han köper nytt, för tror inte folk är så desperata att sälja blixtar så billigt alt åka till honom att visa sakerna.

Nja, 430EX II såldes i mängd av japanphoto för 2000 kr för mindre än ett år sedan, och 580EX II köpte jag själv i New York för 1,5 år sen för 2800 kr, så även om det kanske går att få mer, så är han inte helt fel ute med de priserna, men låter väl vettigare att sätta ut en annons om man ska sälja till de priserna, man lär ju få en massa svar. Värre då med den jeppen som precis satt in en köpesannons om att bl a köpa en felfri 24/1,4 II för sjutusen, haha, lycka till. Att de orkar, de som har den optiken har nog koll på värdet, som lär vara det dubbla idag begagnad. Men det klart, finns kanske stulna grejer. Man kan ju göra en "Bingo Rimer"!

Nja tror inte det. Om det är hans kamera borde han veta att det han har är en gammal kamera med 3 mp inte 8 och att inte EFs gluggar passar på den. Om han använt den vill säga. Han beskriver ju verkligen en 30D vilket det också står i rubriken att det är. Bilden säger dock något annat.

Japp. Han försökte dra en rödluva. Han har postat om efter hans första blev raderad. Nu har han absolut ingen info om kameran utom att den är i fint skick.

Kom o fynda 3n 3MPx kamera från 2000 för 2500 kr!!!

http://www.blocket.se/malmo/Canon_EOS_D30_25781449.htm?ca=23_8&w=2

/Stefan

Japp. Han försökte dra en rödluva. Han har postat om efter hans första blev raderad. Nu har han absolut ingen info om kameran utom att den är i fint skick.

Kom o fynda 3n 3MPx kamera från 2000 för 2500 kr!!!

http://www.blocket.se/malmo/Canon_EOS_D30_25781449.htm?ca=23_8&w=2

/Stefan

Om man bortser från diskutionen om det är bluff eller ej så är priset i saftigaste laget. 2500 :- får man väl en 20D för? Funderar dock på om det ens går att sälja en D30 alls, kanske för en femhundring?

jag tror att det är skumt så tillvida att han har ett äldre utan IS, men visar bild på det nya. Är nog en gammal stöt från sent 80-tal, och då är priset mer rätt, om än fel.

Fast han skriver ju att det är med IS och att det är DO-optik. Vad jag vet så har inget 300 2.8 DO-optik.

Jag tycker det är skumt.

Inget skurkaktigt med 300-objektivet. Bara en kille som ärvt ett objektiv och behövde pengar. Eftersom han inte visste något om foto tog han texten från nätet på det han trodde var det objektiv han sålde. Tyvärr blev det inte helt rätt.

Det han hade till salu var ett 300 av den äldre varianten utan IS. Optiskt och funktionsmässigt verkade det vara helt ok, men det var väldigt slitet på utsidan, buckligt vid fronten, saknade motljusskydd och linslock.

Vad kan det vara värt i det skicket?

Inget skurkaktigt med 300-objektivet. Bara en kille som ärvt ett objektiv och behövde pengar. Eftersom han inte visste något om foto tog han texten från nätet på det han trodde var det objektiv han sålde. Tyvärr blev det inte helt rätt.

Det han hade till salu var ett 300 av den äldre varianten utan IS. Optiskt och funktionsmässigt verkade det vara helt ok, men det var väldigt slitet på utsidan, buckligt vid fronten, saknade motljusskydd och linslock.

Vad kan det vara värt i det skicket?

hehe, hade rätt alltså, det verkade som det. Nja, jag tror att den ska ner femtusen, särskilt i det skicket, servar Canon den modellen fortfarande? Sju år efter produktionsstopp är det väl? Jag skulle nog tveka en hel del.

Att den ser ut som skit är ju en sak. Problemet är ju som du säger bristen på service, men även motljusskyddet. Ett löst kostar hur mycket som helst om man ens hittar något.

Om det inte är komplett och väldigt slitet så hamnar nog priset runt 11-12000 Jag sålde ett slitet likadant i höstas och det var svårsålt.

Det är ju enklare om man är ärlig med skicket och lägger upp en "riktig" bild av objektet.

*satte kaffet i halsen*.....

Annonsen KAN naturligtvis vara genuin, och då hoppas jag verkligen att någon hjälper den stackars kvinnan innan hon gör årets sämsta affär just efter att ha förlorat sin make... Men...?

Ibland undrar man hur folk tänker.

Tokina 11-16 är jag på jakt efter och kommer beställa snart.
Hittade en på blocket för 7000kr dvs samma pris och då var det i nyskick och använd på semestern bara.
(ny annons nu men tror det stod det i den gamla att han tog med den om den inte blev såld)

Frågade om priset stämde och det gjorde det men kunde gå ner 6500kr vid snabb affär.

Vem tror att man kan få nypris tillbaka igentligen??
Visst att den kan vara svår att hitta men alltid någon webbutik som har den inne.

Annonsen har varit ute lännnnnge nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar