Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Lurad och lurad.

Man får se det som ett utropspris då det lär bli en budgivning.
Fler än jag lär höra av sig och då framgår det nog för kvinnan vad hon i själva verket kan få ut för kameran/orna.

Mailade nyss ett bud på 20 000:- för M9:an och är beredd att höja ytterligare till en viss summa om det krävs.
(Det kommer jag garanterat få göra, om detta nu är seriöst:).

Nu vet hon iaf att hon kan få ut minst 20 000:- för det ena huset. :)


*satte kaffet i halsen*.....

Annonsen KAN naturligtvis vara genuin, och då hoppas jag verkligen att någon hjälper den stackars kvinnan innan hon gör årets sämsta affär just efter att ha förlorat sin make... Men...?
 
Senast ändrad:
Inte nödvändigtvis. Jag länkade ett par mailaddresser och butiker som tar emot beg. kvalitetskameror och sade att det kanske hade varit lämpligt att höra vad de skulle gett. Även om dessa säkerligen kommer rendera i svar som är underpris så skäms jag inte för det - det är bättre än utgångsläget iaf.

-Allt beroende på om annonsen är trovärdig - men med tanke på adressen är den nog det.

Jag har själv förlorat en hustru för knappa två år sedan, och jag vet hur det är månaderna efter, när man bara vill bli av med allt.
 
Återkommande i den här tråden är frågan: "Hur i hela friden kan de begära så mycket för så gamla prylar?"

Det är ju upp till säljaren att sätta ett pris och upp till köparen att avgöra om denne vill köpa för det priset eller pruta. Blir det affär var ju priset rätt.

Ovan länkad annons var väl kanske att ta i för så gammal utrustning, men vem vet, kanske får han det sålt.
 
Återkommande i den här tråden är frågan: "Hur i hela friden kan de begära så mycket för så gamla prylar?"

Det är ju upp till säljaren att sätta ett pris och upp till köparen att avgöra om denne vill köpa för det priset eller pruta. Blir det affär var ju priset rätt.

Ovan länkad annons var väl kanske att ta i för så gammal utrustning, men vem vet, kanske får han det sålt.

förstör inte glädjen vi har i den här tråden om att det är kul vad folk försöker få, eller de som luras. Det är ju det som är hela poängen med denna tråd.
 
Håkan Bråkan, det var inte meningen att förstöra tråden. Jag följer den, men ibland kan man ju undra lite. Roligare (eller kanske sorgligare) vore det om man kunde få veta vem som går på att köpa alla dessa prylar till ett tio år gammalt nypris.

Det jag inte fattar är varför man köper (eller kanske får) en Canon 450 och sedan inte packar upp den på ett halvår, därefter väljer att sälja den. Det kan ju finnas något tragiskt bakom det som dödsfall eller liknande.
 
Jag tror snarare att säljaren i detta fall har kommit fram till att hon saknar möjlighet att lära sig skriva ordentligt inom den vanliga svenska grundskolan. För att ha råd med privatlektioner måste hon sälja sin kamera. Detta till ett överpris, men köparen kan ju se det som en god gärning!
 
Håkan Bråkan, det var inte meningen att förstöra tråden. Jag följer den, men ibland kan man ju undra lite. Roligare (eller kanske sorgligare) vore det om man kunde få veta vem som går på att köpa alla dessa prylar till ett tio år gammalt nypris.

Det jag inte fattar är varför man köper (eller kanske får) en Canon 450 och sedan inte packar upp den på ett halvår, därefter väljer att sälja den. Det kan ju finnas något tragiskt bakom det som dödsfall eller liknande.

äsch, det gör du inte, men det är ju lite skadeglädje i den här tråden och det är ju faktiskt lite kul, även om man oftast är snäll. Vad gäller den där annonsen med en 450d så tror jag inte en sekund på att det är någon jessica som säljer, utan antagligen samma snubbe som ibland heter Sara, ibland Linda, men det låter oskyldigt med ett tjejnamn. Bluff är det i alla fall.
 
själv så har jag sålt och köpte massa grejer i många år och har stött på en hel del genomfräcka folk som klagat på priser.. även om det inte alls handlat om överpriser.

jag har varit fruktansvärt lack på folk (nämner inga namn men vissa har jag identifierat som medlemmar här).

alla ni som skriver eländigt tragiska mail till folk som annonserar, lägg av och lägg energin på något viktigare. OM ni måste skriva till annonsören så var i alla fall artig i språket som normalt folk.

(jag har inget med annonserna i tråden att göra)

MVH Niclas, som efterlyser hyffs!
 
själv så har jag sålt och köpte massa grejer i många år och har stött på en hel del genomfräcka folk som klagat på priser.. även om det inte alls handlat om överpriser.

jag har varit fruktansvärt lack på folk (nämner inga namn men vissa har jag identifierat som medlemmar här).

alla ni som skriver eländigt tragiska mail till folk som annonserar, lägg av och lägg energin på något viktigare. OM ni måste skriva till annonsören så var i alla fall artig i språket som normalt folk.

(jag har inget med annonserna i tråden att göra)

MVH Niclas, som efterlyser hyffs!

Men sluta att häng på den här länken då, för här sysslar vi med det här och har kul åt det. Moraltanter över vad man får och inte får finns det ändå. De som annonserar korkat får göra det, och vi får ha roligt åt det. så enkelt är det. Fast erkänner att jag inte skriver mail till folk, räcker med att skratta åt det här. Alltså uppmanar jag till fortsatt ohyfs på denna länk, är ju ett glädjeämne.
 
själv så har jag sålt och köpte massa grejer i många år och har stött på en hel del genomfräcka folk som klagat på priser.. även om det inte alls handlat om överpriser.

jag har varit fruktansvärt lack på folk (nämner inga namn men vissa har jag identifierat som medlemmar här).

alla ni som skriver eländigt tragiska mail till folk som annonserar, lägg av och lägg energin på något viktigare. OM ni måste skriva till annonsören så var i alla fall artig i språket som normalt folk.

(jag har inget med annonserna i tråden att göra)

MVH Niclas, som efterlyser hyffs!

Det händer mig oftare när jag har en annons här på FS än när jag har annons på Blocket. Då tycker jag ändå att jag har hyffsad koll på prislägena på dom prylar jag har.

Jag skulle aldrig skicka ett mail till någon och klaga på priset. Det räcker med ett inlägg här ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.